Szeged–Hódmezővásárhely tram-train létesítése, kiegészítő építési munkák
Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) kiépítése.
Az üzemeltetői elvárás alapján Tram-train szerelvények, új és meglévő vasúti személykocsi karbantartóbázisának kialakítása MÁV-START ZRt JBI (Szeged-Rendező pályaudvar) telephelyén, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen, így a teljes jármű karbantartási tevékenységet azonos helyen lehet végezni. Egy helyről történne az irányítás és anyagellátás, a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitás-kihasználása növekszik. A jelenlegi fázisban a karbantartóbázis technológiai feladatai kerülnek megvalósításra:
- Megfelelő hosszúságú vágányok és segédműhelyek.
- A tram-train szerelvények, motorvonatok és a kocsik egyidejű vizsgálatára alkalmas, többszintű álláshelyek.
- A javításhoz, karbantartáshoz korszerű szerszámok, berendezések, diagnosztikai eszközök biztosítása.
- A létesítmények jó megközelítését, megkerülését biztosító vágányok és kitérőkapcsolatok.
- Az egymást nem keresztező technológiai sorrendhez szükséges telepelrendezés.
- A jelenleg helyileg széttagoltan végzett előkészítési folyamatok koncentrálása.
A Támogatási Szerződésre vonatkozó adatok:
a kedvezményezett neve: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
a projekt címe: Szeged – Hódmezővásárhely tram-train rendszerhez szükséges járműtelep építése
a szerződött támogatás összege: 3.538.301.575 Ft
a támogatás mértéke: 100% (85% uniós, 15 % hazai)
a projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.08.31
projekt azonosító száma: IKOP-3.2.0-15-2017-00031
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Egyéb | Járműtelep kiépítése |
Érintett megyék | Csongrád megye |
Érintett települések | Szeged |
Kivitelező | Homlok Zrt. |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2022. 04. 09. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 3 270 211 859 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |