Mohácsi Duna-híd és csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózata
A tervezési szakasz kezdetétől, az M6 autópályától indulva a meglévő 57 sz. főút 2x2 sávosra épül ki az 56 és a 57 sz. főút körforgalmi csomópontjáig. Ezen a szakaszon 3 db turbó körforgalom kerül kialakításra. Az 56 és 57 sz. főutak meglévő körforgalmi csomópontja 2 sávos turbó körforgalommá alakul át, utána 2x2 sávon kerül továbbvezetésre az út a Dunáig, a meglévő önkormányzati út bővítésével. A Duna mederhíd és a 2 db ártéri híd szerkezete hálós elrendezésű függesztőrudakkal a kosárfül alakban elrendezett ívekre függesztett merevítőtartós acél ívhíd. A mederhíd nyílása 271 m, első ártéri híd nyílása 252 m, a második értéri híd nyílása 231 m. A Duna-híd után, Újmohácsnál egy turbó körforgalom kerül kialakításra, ezt követően az alföldi oldalon 19,5 km hosszban 2x1 sávos főúti kiépítéssel folytatódik 51 sz. főútig. A szakaszon Sárhátnál és az 51 sz. főúti végcsomópontban körforgalmi csomópont került megtervezésre. A végcsomópont Csátalja közelében lesz.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Út |
Kialakítás típusa |
Új nyomvonal (2x1 sáv) Négynyomúsítás Híd |
Új nyomvonal (2x1 sáv) | 19550 méter |
Négynyomúsítás | 8500 méter |
Híd | 572 méter |
Érintett megyék | Bács-Kiskun megye, Baranya megye |
Érintett települések | Csátalja, Lánycsók, Mohács, Nagybaracska |
A projektben részt vett tervező(k) | Specialterv Építőmérnöki Kft. |
Fázis |
Előkészítés Környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Építési engedéllyel rendelkezik. Kiviteli tervvel rendelkezik. |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |