Újabb terelésekre kell számítani az M15 autóút építésénél

A terveknek megfelelően halad az M15 autóút M1- Rajka országhatár közötti szakaszának építése. A jobb pálya jelenleg 85%-os készültségben van. Két rövidebb, 2,5 és 1,5 km-es szakaszon már teljesen elkészült. A forgalmat ezeken a szakaszokon már az új aszfaltra terelték, és elkezdődtek a bal pálya felújítási munkálatai. A további részeken a forgalom a következő hónapokban szakaszosan kerül átterelésre a jobb pályára.

Forgalomszervezési okokból, valamint hogy Hegyeshalom település és a környék lakossága kevésbé érezze meg a forgalomkorlátozásokat, május vége helyett, április 26-tól kezdődik meg az 1. számú főúton a körforgalmak építése. Ezzel összefüggésben a Hegyeshalom irányából Pozsony irányába tartó felhajtó ág a körforgalom építés előrehaladtával június végén kerül nyitásra (Ebben a csomópontban az M1 autópálya felől érkező irány lehajtó ága már korábban lezárásra került.).

Ezután a Hegyeshalom csomópont másik oldalán lévő fel-és lehajtó ág építése következik. Budapest irányába a felhajtó, Pozsony irányából a lehajtó lezárásra kerül és megkezdődik a másik körforgalom átépítése is. A körforgalom kialakítása során új pályaszerkezet készül. A munkák ideje alatt, a balesetek elkerülése érdekében a közlekedőknek jelzőlámpás terelésre kell majd számítaniuk.

A kivitelezési munkálatokat az S+S M15 Konzorcium (Strabag Építő Kft., Strabag AG) végzi nettó 19.508.777.267 milliárd forint értékben. A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A tervezett befejezési határidő: 2020 tavasz.

2019. április