Újra járnak a vonatok Kelenföld és Érd felső között

 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló Kelenföld- Százhalombatta projekt részeként Kelenföld – Érd felső között 2018. február 26. és 2019. március 31. között teljes vágányzár volt. 2019. április elsejétől újra járnak a vonatok ezen a vonalon.

Ez időszak alatt a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének keretében az alábbi főbb munkarészek kerültek elvégzésre:

  • nyíltvonalon átépült mindkét vágány al- és felépítménye, összesen kb. 28 km hosszon. Az új vágányokon már a növelt tengelyterhelésű vasúti forgalom közlekedhet.
  • az állomások vágányhálózata megújult, Háros állomáson, Nagytétény-Diósdon állomáson új peronaluljáró készült
  • új, magas (sínkoronaszint+55cm) akadálymentes peronok, valamint perontetők épültek az állomásokon és megállóhelyeken
  • a kapcsolódó műtárgyak átépültek, illetve felújításra kerültek. Többek között Érd térségében 2 új gyalogos aluljáró épült, Budapest térségében különszintű keresztezések fejlesztése történt (Többek között XXII. kerület Vágóhíd utcai aluljáró a fogalom számára átadásra került, a Növény utcai csomópont építése továbbra is folyamatban van)
  • a keresztező és kapcsolódó közművek jelentős része már kiváltásra, felújításra került
  • felsővezetéki rendszer megújult
  • a zajvédő falak jelentős része elkészült (~ 10.4 km)
  • a liftek befogadó szerkezetei elkészültek (Budafok megállóhelyen 1 lift átépül; Háros állomáson három, Nagytétény-Diósd állomáson két új lift készül)

 

A Kelenföld- Százhalombatta vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési projekt kivitelezője, a Siemens KLBA konzorcium a NIF Zrt. megbízásából a vágányzár feloldásáig az alábbi munkákat végezte el:

  • új elektronikus állomási biztosítóberendezés villamos állítású váltók bekötésével Háros és Nagytétény-Diósd állomásokon.
  • önműködő térköz biztosítóberendezés telepítése a nyílt vonalakon.
  • a vonalszakaszon összesen hat darab útátjáró került teljeskörűen átépítésre.
  • Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomások felvételi épületének ütemtervnek megfelelően az elektronikus biztosítóberendezés telepítésére, illetve a forgalomfelvételhez szükséges üzemi helyiségek felújítása.
  • a távközlési berendezések, valamint a tűz és vagyonvédelmi rendszerek telepítése megtörtént.
  • illesztő felületek kialakításra kerültek, a forgalomirányító rendszer megfelelően működik

 

A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon.

A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.

2019. április