Hétvégente útzár mellett dolgoznak a 21. sz. főút Nógrád megyei szakaszán
Tar és Mátraverebély között ideiglenes, teljes útzáras terelést vezetnek be a következő két hétvégén a települések között épülő vadátjáró acéltartóinak beemelési munkái miatt.
Az érintett IV. építési szakasz elején, több mint 1 km-es szakaszon a forgalom bal pályára való terelését tervezi a kivitelező augusztus elején, ehhez jelenleg is a sámsonházi bekötő út melletti gyalogos aluljárót és a szakasz útépítését végzik, valamint sziklabontási és bevágási fejtési munkálatok folynak. A mátraverebélyi csomópont előtt rézsűkészítéssel párhuzamosan töltésépítés is zajlik. A munkák minden műtárgyon tovább folynak, illetve a Mátraverebély területén a közműépítési és kiváltás is halad.
A vadátjáró acéltartóinak beemelési munkái a tervezetteknek megfelelően július hónap hétvégéin megtörténik. A terelés idején 2018. július 13. 22 órától, várhatóan július 15., 22 óráig, valamint a következő két hétvégén – július 20. 22 órától, várhatóan július 22., 22 óráig, július 28. hajnali 6 órától, várhatóan július 29. 13 óráig – a két település között, a főúttal párhuzamos 21167 j. úton lehet majd közlekedni. Az útszakaszon szűkületre kell számítani, de a folyamatos forgalom biztosítva lesz.
Az V. építési szakaszon, Bátonyterenyén a téglagyári és a Jászai M. úti csomópontok kialakítását végzi a Vállalkozó, továbbá a jobb pálya pályaszerkezetének bontása, valamint a Kisterenye – Vizslás között a jobb pálya pályaszerkezetének építése folyik. Várhatóan 2018. július 16-tól 2018. szeptember végéig a Lidl megközelítésére szolgáló járdát a Vállalkozó lezárja, és a gyalogos forgalmat a Kodály Zoltán úton keresztül fogja biztosítani.
Bátonyterenye külterületén a főúti híd építése miatt a június végén átterelték a forgalmat a Bükk-völgyi-patak feletti új hidra és az elkészült terelőútra. A terelőúton 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben előreláthatóan október végéig. Ezzel párhuzamosan a Nagybátonyi bekötőút (Béke utca) – Bükk-völgyi-patak között a forgalmat az elkészült bal pályára terelték.
A kivitelezés mindkét szakaszon ütemterv szerint halad, így várhatóan 2019 tavaszán fejeződhetnek be a munkálatok Nógrád megyében.
A 21. sz főút öt szakaszán összesen 26,1 km hosszan valósul meg a négynyomúsítás. A fejlesztésnek köszönhetően nő a közlekedés színvonala és biztonsága, és megvalósul Salgótarján bekötése a hazai gyorsforgalmi úthálózatba.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.