Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: nagyvasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon valósult meg Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti „Tram-Train” rendszere.

Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert megállóhelyek közötti 22 vágánykilóméteres szakasz - a meglevő nagyvasúti pálya 100 km/h-s pályasebesség figyelembe vételével - újult meg. A tervezett menetrend biztosíthatósága érdekében új második vágány építésére is sor kerül Szeged-Rókus Elágazás – Baktó Elágazás, valamint Sártó Elágazás – Kopáncs állomások között, továbbá az Algyői Tisza-híd részleges felújítására, megerősítésére is sor került.

A projekt kivitelezése kapcsán Algyő állomás környezetének korszerűsítése (új utasperon, P+R parkló), valamint Algyő állomásépület részleges-, és Hódmezővásárhely Népkert állomásépület teljes átépítése is megtörtént.

Megvalósult a biztosítóberendezési rendszer rekonstrukciója, és a központi forgalomirányítás kiépítése Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert közötti szakaszon.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás egy vágány, részben második vágány építése
Új P+R parkolók száma
Új kerékpártárolók száma
Biztosítóberendezés telepítése
Első vágány hossza 22000 méter
Második vágány hossza 8000 méter
Új P+R parkolók száma 20 darab
Új kerékpártárolók száma 100 darab
Érintett megyék Csongrád megye
Érintett települések Algyő, Hódmezővásárhely, Szeged
Kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft.
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2021. 03. 31.
A kivitelezés nettó szerződéses összege 25 794 483 602 Ft
Forrás A beruházást a magyar állam finanszírozza.

Vonatkozó projektek