Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: nagyvasúti munkák
Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon valósult meg Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti „Tram-Train” rendszere.
Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert megállóhelyek közötti 22 vágánykilóméteres szakasz - a meglevő nagyvasúti pálya 100 km/h-s pályasebesség figyelembe vételével - újult meg. A tervezett menetrend biztosíthatósága érdekében új második vágány építésére is sor kerül Szeged-Rókus Elágazás – Baktó Elágazás, valamint Sártó Elágazás – Kopáncs állomások között, továbbá az Algyői Tisza-híd részleges felújítására, megerősítésére is sor került.
A projekt kivitelezése kapcsán Algyő állomás környezetének korszerűsítése (új utasperon, P+R parkló), valamint Algyő állomásépület részleges-, és Hódmezővásárhely Népkert állomásépület teljes átépítése is megtörtént.
Megvalósult a biztosítóberendezési rendszer rekonstrukciója, és a központi forgalomirányítás kiépítése Szeged-Rókus Elágazás és Hódmezővásárhely Népkert közötti szakaszon.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa |
Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása Felújítás egy vágány, részben második vágány építése Új P+R parkolók száma Új kerékpártárolók száma Biztosítóberendezés telepítése |
Első vágány hossza | 22000 méter |
Második vágány hossza | 8000 méter |
Új P+R parkolók száma | 20 darab |
Új kerékpártárolók száma | 100 darab |
Érintett megyék | Csongrád megye |
Érintett települések | Algyő, Hódmezővásárhely, Szeged |
Kivitelező | Swietelsky Vasúttechnika Kft. |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2021. 03. 31. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 25 794 483 602 Ft |
Forrás | A beruházást a magyar állam finanszírozza. |