Éjszakai munkavégzéssel indul Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonal fejlesztése
Mezőzombor – Sátoraljaújhely közötti 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 cm magas peronok létesülnek.
Idén alapvetően Bodrogkeresztúr-Sárospatak állomásokon és állomások között dolgoznak, illetve Sátoraljaújhely állomáson folynak felsővezetéképítési munkálatok. Augusztusban megkezdődtek a pályaépítési munkák Sárospatak és Bodrogkeresztúr állomásokon. Mindkét helyen elkészült az ideiglenes peron. A következő hetekben elbontják a kijelölt vágányokat és a használaton kívüli vágánykapcsolatokat biztosító kitérőket. Ezen munkák a forgalom folyamatos fenntartása mellett zajlanak majd, folyamatos vágányzárra csak októbertől kell számítani.
Már szeptemberben megkezdődnek a felsővezetéki oszlop állítási munkálatok, az érintett szakaszokon, hosszabbított éjszakai vágányzár alatt dolgoznak. Az oszlop alapok elkészítése és az oszlop állítás az un. betonozó vonatról, egy speciális vasúti szerelvényről történik. A beton alapanyagok szállítása, a beton elkészítése szintén a vasúti szerelvényen történik.
Éjszakai vágányzár 2017. szeptember 4. – október 9. között Olaszliszka-Tolcsva – Sárospatak állomásközben lesz, ez idő alatt munkanapokon 20 óra 05 perc után közlekedő vonatok helyett vonatpóló busz szállítja az utasokat Olaszliszka-Tolcsva-Sátoraljaújhely állomások között.
Kérjük, hogy utazás előtt a vágányzárakról és a pontos menetrendről tájékozódjanak az ELVIRA menetrendi keresőben, a MÁV-csoport honlapján a vágányzári hírekben, az állomási hirdetményekből, vagy a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál.
A beruházás várhatóan 2019 év közepén fejeződik be. A kivitelezést a M-S Konzorcium (Vasútépítők Kft., Vasútvill Kft.) végzi, a vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítás kivitelezésének nettó költsége: 21,351 milliárd forint. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.