Egy év múlva elkészül a 62. sz. főút Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő szakasza

Már 5 éve használhatják az autósok a Perkátát elkerülő utat, 2015 júliusára pedig elkészült Seregélyes elkerülője is. A most megvalósuló 2,9 km hosszú szakasz megépítésével 2018 nyarára teljessé válik a 62. sz. főút rehabilitációja, a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés fejlesztése. A kivitelezés indító sajtótájékoztatóján jelen volt Varga Gábor, a térség országgyűlési képviselője és fejlesztési biztosa, Dr. Simon László, Fejér megye kormánymegbízottja, Egriné Ambrus Andrea, Szabadegyháza polgármestere és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.

A beruházás keretében új nyomvonalon, 2×1 sávos, 90km/h tervezési sebességű lakóterületet elkerülő országos főút épül. A fejlesztés keretében 3 szintbeni és egy különszintű csomópont alakítanak ki. A 62114. jelű Szabadegyháza vasútállomáshoz vezető bekötő út találkozásánál, valamint az ipartelepi 1-es út kereszteződésénél új csomópont jön létre, a megépülő új, teljes értékű balra kanyarodó sávval kialakított 2-es ipartelepi út pedig a 62. sz. főúton meglévő körforgalomba csatlakozik majd bele, ahol napi 800 tehergépjármű forgalma bonyolódik le.

A Pusztaszabolcs-Pécs vasúti fővonal és a meglévő iparvágány szintbeni keresztezése helyett egy 96,6 m hosszú híd műtárgy épül, így a főút forgalmi akadályoztatása a beruházás befejezését követően megszűnik. Ugyanakkor a kerékpáros, gyalogos és egyéb közúti közlekedés számára a meglévő szintbeni átjáró is megmarad, a beruházást követően az önkormányzat kezelésébe kerülő helyi útról a teherforgalmat kitiltják. A zajhatás csökkentésének érdekében összesen 512 m2 zajárnyékoló fal épül.

A kivitelező befejezte a humuszleszedést és a töltésépítést. A cölöpözési munkálatok, valamint a közműkiváltások döntő többsége is elkészült. Jelenleg a fagyvédő és javító réteget építése zajlik, jövő héten pedig már több szakaszon a beton alapréteg is a helyére kerül.

A fejlesztések eredményeképpen javul a főúthálózat burkolat-állapot minősége, ami az elkerülő utakkal együtt egyenletesebb haladási sebességet tesz lehetővé, gyorsabbá válik nagyobb városok elérhetősége, számottevően javul a közlekedésbiztonság színvonala és jelentősen csökken a környezeti terhelés, a zaj- és légszennyezés.

Varga Gábor, a térség országgyűlési képviselője és fejlesztési biztosa hangsúlyozta: „A beruházás után a közlekedők 90 km/h sebességgel közlekedhetnek Székesfehérvártól Dunaújvárosig, továbbá a fejlesztés a megye kevésbé fejlett területei szempontjából is jelentős. Könnyebb és gyorsabb megközelítést biztosít számukra is.”

Dr. Simon László, Fejér megye kormánymegbízottja hozzátette: „Fejér megyében a 62. számú főút rehabilitációja stratégiai kérdés, a mostani 2,9 kilométeres szakasz volt a hiányzó láncszem. Rendkívül örülünk neki, hogy ez az útszakasz nagyon jó minőségben, megerősítve, 12 méteres koronaszélességgel épül majd meg. Azt reméljük, hogy így a jövőben kevesebb lesz a baleset.”

 Egriné Ambrus Andrea, Szabadegyháza polgármestere kiemelte: „Szabadegyháza örömmel fogad minden infrastrukturális fejlesztést, így a jelenlegit is, de van még néhány kérdés, amiben egyeztetnünk kell a beruházóval. ilyen például a vasúti átjáró megtartása a közúti forgalom számára, a jelenlegi 62. számú főút felújítása és későbbi fenntartása illetve az, hogy a két településrész közötti biztonságos kapcsolat megmaradhasson. ”

Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője a beruházással kapcsolatban hangsúlyozta: „A NIF Zrt. többször egyeztetett a kérésekről az önkormányzattal. Ennek eredményeként megerősítette, hogy a vasúti átjárót továbbra is használhatják a gyalogosok és a kerékpárosok mellett az autósok is. A Szabadegyháza-ipartelep elkerülő megépítését követően, 2018 júniusától a 62. sz. főút teljes hosszában új szerkezetű, 11,5 tonnás megerősítésű, jobb minőségű és gyorsabb közlekedési útvonallá válik.”

A kivitelezést a Szabadegyháza 2016 Konzorcium (Soltút Kft. – S-útvonal Zrt.) végzi, a kivitelezés nettó költsége 3,16 milliárd forint. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.

2017. július