2019 őszére megépül az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakasza
A fejlesztés befejezését követően, Budapest és Vác között, végig 110 km/h-val lehet majd haladni. Az alapkőletételi ünnepségen jelen volt dr. Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, Pest megye 5. sz. választókerületének képviselője, Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Harrach Péter, Pest megye 4. sz. választókerületének képviselője, dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A Budapest-Vác között 13,4 km hosszan jelenleg csak 2×1 sávon lehet közlekedni. A fejlesztésnek köszönhetően a teljes 19,6 km-es szakasz 2X2 sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá épül át. Az új fel- és lehajtó ágak kiépítésével megvalósuló Fótnál létesülő félcsomópont közvetlen kapcsolatot teremt Budapest irányába. Sződligeten és Dunakeszi északi részénél új különszintű csomópontokat alakítanak ki, az utóbbinál a már meglévő komplex pihenő a csomóponttal kombinált pihenővé épül át. A beruházás részeként megújul 14 híd, valamint 6 új híd is épül, ebből egy a Budapest-Vác vasútvonal felett ível majd át. A zajhatás csökkentésének érdekében összesen 2,8 km hosszúságban zajárnyékoló fal épül. A meglévő vízbázist összesen 6 km-es hosszúságban burkolt árok védi majd, továbbá összesen 4,5 hektáros területen csereerdőt telepítenek.
2019 őszétől a tehermentesülnek az átmenő forgalom alól 2. sz. főút menti települések: Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög és Vác. A beruházásnak köszönhetően gyorsabbá és biztonságosabbá is válik a közlekedés, és csökken a balesetek száma.
Dr. Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár, Pest megye 5. sz. választókerületének képviselője hangsúlyozta: „Minden ilyen beruházás, mint például az útfejlesztés, időt takarít meg a magyar családok számára, a rövidebb utazási idő, lehetőséget nyújt a szabadidő közös és hasznos eltöltésére is. A fejlettebb infrastruktúra új munkahelyek megteremtésére ad lehetőséget, többek között Dunakeszi számára is.”
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára kiemelte: „Azáltal, hogy a meglévő útszakasz, Budapest és Vác között végig 2×2 sávos, elválasztósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá épül át, a közlekedés biztonsága is nagymértékben javulni fog.”
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára elmondta: „A közúthálózat fejlesztésére a következő években 250 milliárd forintot biztosít a kormány, és ennek mintegy felét magyar forrás teszi ki. Ennek köszönhetően a megyei jogú varosokat bekötik a gyorsforgalmi úthálózatba, kiépítik az autóutak, autópályák országhatárig tartó szakaszait, és magas színvonalú útkapcsolatokat létesítenek a kiemelt gazdasági térségek felé.”
Harrach Péter, Pest megye 4. sz. választókerületének képviselője hozzátette: „A pest megyei fejlesztések azért fontosak, mert a központi régiónak nincs lehetősége uniós forrásokat igénybe venni, de a kormány kiemelt figyelmet fordít erre a térségre, és jelentős forrásokat biztosit arra, hogy ez a régió is fejlődhessen.”
Dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa a térség szempontjából értékelte a beruházást: „A fejlesztés 6 települést és 15 ezer embert érint, akik számára a balesetmegelőzés szempontjából is fontos fejlesztésről van szó. A környék fejlesztése nem csak ígéret, ezek a beruházások meg is valósulnak, méghozzá úgy, hogy mind a határidőket, mind a költségeket, mind pedig a törvényeket betartjuk közben.”
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a beruházás jelenlegi állását ismertette: „A vállalkozó dolgozik a kiviteli tervek elkészítésén. Emellett megkezdődött a régészeti területek humuszolása, geodéziai munkálatok folynak, valamint bozót- és cserjeírtást is végeznek. Várhatóan júniusban megindul a nagytömegű földmunkaépítés is.”
A kivitelezést a STR+S-M2 Konzorcium (Strabag Építő Kft. és Strabag AG) végzi nettó 32.975.060.823 forint értékben. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában európai uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.