Holnap délután már az új bal pályán haladhat a közlekedés a 21-es sz. főút Heves megyei szakaszán
Megépült a bal pálya aszfalt kötőréteg szintig, így a kivitelező várhatóan holnap délután áttereli a forgalmat a részben újonnan megépült pályára. Ezt követően megkezdik a régi jobb pálya bontását. A kivitelezéssel érintett Heves megyei szakaszon Hatvan és Lőrinci között továbbra is 60km/h sebességkorlátozás lesz és előzési tilalom.
Nógrád megyében Szurdokpüspöki és Pásztó között a bal pályára januárban megtörtént az átterelés. A jobb pályán majdnem teljesen befejezték a régi pálya burkolatának bontását. Ezen a szakaszon április elején megkezdődhet a burkolat építése. A műtárgyaknál, a hollókői csomópontban, a vadátjárónál és a Sertéstelepnél épülő különszintű csomópontnál megkezdődik a cölöpözés.
Pásztó és Tar között már december közepe óta a megépült új bal pályán megy a forgalom, a jobb pálya burkolatának feltörése folyamatban van. A pásztói csomópont nyugati oldala, illetve a főút felett átívelő híd alépítménye épül. A mátraszőlősi csomópontnál a hidak szerkezetkész állapotban vannak, a főpályánál a felüljáró felszerkezetének építése zajlik.
A kivitelezéssel érintett területeken a Nógrád megyei szakaszokon 60 km/h sebességkorlátozás van érvényben.
A 21. sz. főút mindhárom szakaszán, közel 15 km hosszan Heves és Nógrád megyében folyik a munkavégzés. A korszerűsítés célja, hogy az új, 2×2 sávos úttal bekössük Salgótarjánt és Nógrád megyét az országos gyorsforgalmi úthálózatba. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.
Heves megye:
- Hatvan és Lőrinci között valósul meg a négynyomósítás, 6,55 kilométer hosszan. A kivitelezést a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium nettó 8.497.978.613 forintért. Az új, út Lőrincinél csatlakozik majd a már elkészült 2×2 sávos szakaszhoz. A fejlesztés keretében a nagygombosi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a 24102 j. utat. A Lőrincihez tartozó Mátravidéki Erőmű lakótelepe felé vezető 24101 j. út csatlakozásánál szintbeni „T” csomópont létesül, amelyben valamennyi kanyarodási irány számára lassító, illetve becsatlakozási sávokat alakítunk ki. A 2133 j. Heréd–Lőrinci összekötő út keresztezésénél lévő szintbeni csomópont területén új különszintű csomópont épül: a 2133 j. utat a jelenlegi csomóponttól délre, a 21 sz. főút felett épülő új hídon vezetjük át.
Nógrád megye:
- Szurdokpüspöki és Pásztó között, 4,5 kilométeren építjük ki a 2×2 sávos utat. A kivitelezést a Colas Út Zrt., az EuroAszfalt Kft. és a Colas Hungária Zrt. által alkotott konzorcium végzi 8.037.354.089 forintért. Az építkezés során a meglévő Sertéstelep megközelítésére a jelenlegi csomópont területén csökkentett paraméterű különszintű csomópontot alakítunk ki, ahol a 21 sz. főút felett vezetjük át a sertéstelepi utat. A 2122 j. hollókői út csatlakozásánál kialakítjuk a Pásztó déli rombusz típusú csomópontot. Ide kötjük be a 2408 j., Pásztó felé, valamint a 2127 j., Csécse felé vezető utak korrekcióját, ezzel együtt a mellékutak meglévő 21 sz. főúti csatlakozását megszüntetjük. A Sertéstelep után vadátjárót építünk.
- Pásztó – Mátraszőlős – Tar között négynyomúsítjuk a 21. sz. főutat mintegy 3,7 kilométer hosszban. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi 6.349.998.876 forintért. A projekt során a Pásztó nyugati, jelenleg szintbeni csomópont helyett, attól kis mértékben dél felé eltolva, különszintű csomópontot alakítunk ki, amelyben a 21 sz. főút felett vezetjük át a pásztói Irinyi utcát. A TSZ telepre vezető út csatlakozása továbbra is megmarad, gyorsító és lassító sávok kialakításával. Mátraszőlős 21. sz. főúti csatlakozásánál turbó típusú kétsávos körforgalmi csomópontot építünk, amelyben a gyalogosok közlekedése aluljáróval lesz biztosítva a 21 sz. főút alatt.