2018 VÉGÉRE TELJESSÉ VÁLIK A KECSKEMÉTET ÉSZAKRÓL ELKERÜLŐ ÚT

Tavaly augusztusban elkészült a 5. sz. és a 44. sz. főút közötti, 2x1 sávos kialakítású, 10,3 km hosszú elkerülő. A most épülő, az M5 autópálya és az 5. sz. főút közötti, 3,3, km hosszú szakasz megépítésével 2018. év végére teljessé válik a Kecskemétet északról elkerülő út. A II. ütem alapkőletételi ünnepségén jelen volt Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára, Dr. Zombor Gábor, a térség országgyűlési képviselője, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A 10,3 km hosszú I. ütem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás felhasználásával valósult meg. A fejlesztésnek köszönhetően Budapest és Békéscsaba között, a korábbi Kecskemét déli elkerülési lehetőséghez viszonyítva közel 10 kilométerrel csökkent a távolság. A megépülő II. ütem új nyomvonalon, 2×1 sávos, 90 km/h tervezési sebességű útként valósul meg. A beruházás keretében egy különszintű csomópontot alakítunk ki az elkerülő út és az M5 autópálya keresztezésében, ahol az autópálya felett egy kétnyílású híd épül. Összesen 4 új körforgalmú csomópontot építünk, egyet-egyet a Ladánybenei úti és a Nyíri úti szintbeli kereszteződésben, valamint kettőt az új különszintű csomópont részeként. Megvalósul a Ladánybenei úti kerékpárút korrekciója a körforgalom mellett, a Nyíri úton egy rövid szakaszon új kerékpárút létesül, valamint az M5 autópálya két oldalán, a Ladánybenei úti felüljáró térségében komplexszé bővíthető egyszerű pihenő-párat is kialakítunk.

A vállalkozó novemberben megkezdte a munkaterület előkészítéséhez szükséges feladatok elvégzését. Jelenleg zajlanak a régészeti munkálatok, és várhatóan idén elindulnak földmunkák is.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára elmondta: „Kecskemét fejlődése jól képezi le a magyar gazdaság fejlődési pályáját, Kecskeméten és a környéken már tendencia, hogy minden évben történik valamilyen esemény, alapkőletétel, út- vagy pályaszakasz átadás. Biztosíthatom Önöket, hogy ez a következő években is folytatódni fog.  ”

Dr. Zombor Gábor, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „Nagyon régi álma valósul meg a kecskemétieknek és a környéken élőknek, mert az elkerülő jelentősen megkönnyíti az életünket. A környék gazdasági fejlődése, közlekedésnövekedést is okozott, ami a városra zúdult. Már az első két ütem is sokat segített, de a végleges megoldást a körgyűrű bezárása jelenti. Az, hogy hazai forrásból valósul meg ez a beruházás, a kecskemétiek elismerése a kormány részéről.”

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere kiemelte: „Ez a beruházás a Modern Városok Program első megvalósuló eleme, amelyet februárban írtunk alá Miniszterelnök Úrral. Településünk a szakértők szerint is a gazdag városok problémájával kell szembenézzen, ezért a városon belül is kiemelt szerepet kap a közlekedési infrastruktúra fejlesztése.”

Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: „A II. ütem építésével bezárul a Kecskemétet északról elkerülő út, így Kecskemét tehermentesül az áthaladó heti 2.500 nehézgépjármű lég- és zajszennyezése alól, valamint Dunaföldvár és Cegléd közötti célforgalom részére is rövidebb útvonal alternatívát biztosít Kecskemét elkerülésére.”

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával megvalósuló fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végzi, a kivitelezés nettó értéke 5.750.719.036 forint.

 

 

 

2016. december