Befejező munkálatok zajlanak a Győr keleti elkerülő második szakaszán
Új nyomvonalon, 2x1 sávon alakítjuk ki a 813. sz. főút Győrt keletről elkerülő útszakaszát. A 4,4 km hosszú út első, az M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el. A jelenleg épülő 3,8 km hosszú második ütem a Vonal út és az 1. sz. főút között fog kapcsolatot biztosítani. A kivitelezés aktuális helyzetéről sajtótájékoztató keretében számolt be: Simon Róbert Balázs, országgyűlési képviselő, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa, és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú győri keleti elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Megépítésével lehetőség nyílik a város útjainak, illetve a városközpont tehermentesítésére. A jelenleg kivitelezés alatt lévő II. ütem befejezésével az 1. sz. főút mellett elhelyezkedő Győr-Gönyű Kikötő és az M1 autópálya között teremt kapcsolatot. A szakaszon egy új különszintű csomópontot alakítunk ki az M19 autóútnál, és egy új körforgalmi csomópontot építünk ki az 1. sz. főúton. A csomópontok kialakítása érdekében az M19 autóút 1 km-es, az 1. sz. főút 250 m-es szakaszát átépítjük. A körforgalom kialakítása miatt az 1. sz. főút mellett vezetett kerékpárút korrekciója is megvalósul.
A teljes elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni, amely már nem a környező úthálózatot fogja terhelni, így a Széchenyi hídon is könnyebb lesz az átjutás.
Simon Róbert Balázs, országgyűlési képviselő, a megyei fejlesztések miniszteri biztosa elmondta: „A Győrt keleti irányból elkerülő főút megépítése az elmúlt két évtized legfontosabb közúti fejlesztése a városban és térségében. Örülök annak, hogy a beruházás az előre meghatározott ütemterv szerint halad. 2018 év elejére az út teljes hosszában kiépül, összekötve az M1-es autópályát a 14-es számú főúttal, jelentősen tehermentesítve ezzel a belvárost.”
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a kivitelezés jelenlegi állását ismertette: „Az aszfalt pályaszerkezeti réteg építését végzik, folyamatban van az üzemi hírközlés kialakítása is a befejező feladatok – humuszolás, árok profilozás, árok burkolás, padka kialakítás, záportározó kialakítás – mellett. Az M19 autóút és az 1. sz. főút érintett szakaszának átépítése ideiglenes forgalomterelés mellett történik, az átépítés alatt az utat továbbra is használhatják a közlekedők. A kivitelezési munkálatok befejezése és az elkerülő út forgalomba helyezése év végén várható. A 813. sz. főút III. ütem kivitelezői közbeszerzési eljárása folyamatban van.”
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával megvalósuló II. ütem fejlesztését az STR Építő Kft. végzi, a kivitelezés nettó értéke 3,329 milliárd forint.