Mezőzombor-Sátoraljaújhely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

A 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépítettük a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. A felsővezeték kiépítésével párhuzamosan FET (Felsővezetési Energia Távvezérlő) - HETA (helyi távvezérlő) berendezést is létesült. Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen megújítottuk a térvilágítást, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettünk. Az állomásokon 55 cm magas peronokat emeltünk, melynek érdekében elvégeztük a vágányhálózat szükséges átalakítását. A téli közlekedés biztonságos lebonyolításra új villamos váltófűtő berendezéseket építettünk az állomásokon, Sátoraljaújhelyen pedig szerelvény előfűtő telepet létesítettünk. Az állomásokon új felülvezérelt, tengelyszámlálós D-55 típusú biztosítóberendezéseket telepítettünk, valamint Sátoraljaújhelyen korszerű KÖFI (Központi Forgalom Irányítás) diszpécserközpontot létesítettünk.
A Sárospatak – Sátoraljaújhely állomásközben 4 km hosszon az árvízvédelmi feladatot is ellátó földmű- és pályaszint egy méteres megemelését is elvégeztük, csökkentve a Bodrog folyó áradása által okozott vonatforgalom szüneteltetés kockázatát.

Adatok
Projekt típusa Vasút
Kialakítás típusa Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása
Felújítás egy vágány
Biztosítóberendezés telepítése
Utastájékoztatás telepítése
Egyéb
Felújítás egy vágány 11100 méter
Egyéb 46300 méter vasútvillamosítás
Érintett megyék Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Érintett települések Bodrogkeresztúr, Bodrogolaszi, Erdőbénye, Mezőzombor, Olaszliszka-Tolcsva, Sárospatak, Sátoraljaújhely, Szegi, Szerencs
Kivitelező Vasútépítők Pályatervező, Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft., Vasútvillamosító Kft. - közös ajánlattevők
Fázis Befejezett beruházás
Forgalomba helyezés időpontja 2019. 07. 02.
A kivitelezés nettó szerződéses összege 23 033 223 757 Ft
Forrás A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.

2019. július

2018. május

2017. szeptember