OKTÓBER VÉGÉN MÁR HASZNÁLHATJÁK AZ AUTÓSOK A ZALALÖVŐT ELKERÜLŐ ÚTSZAKASZT

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában 2014 év elején kezdődött a zalalövői elkerülő út építése. Zalalövőn naponta átlagosan 5363 db egységjármű halad át a 86. sz. főúton. A forgalom 60%-a nehézgépjármű. A 10,7 km hosszan új nyomvonalon épülő út tehermentesíti a települést a nagyarányú zaj- és légszennyezéstől, valamint csökkenti a folyamatos torlódásokat.

A fejlesztés során 2,56 km-en a meglévő nyomvonalon 11,5 tonnás burkolat megerősítést végzünk, a települést keletről a 2×1 sávos 10,71 km hosszan új nyomvonalon megépülő út fogja tehermentesíteni. A nyomvonalon két jelentős méretű műtárgy épül: egy 600 m hosszú a Zala folyó, Zalaegerszeg – Hódos vasútvonal, illetve 7411 j. összekötő út keresztezése felett. A híd nyolc nyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd, ortotróp acél pályalemezzel. A másik, egy 160 m hosszú felüljáró lesz a Zalalövő – Körmend vasútvonal és Zalapatakai patak keresztezésében. Ez egy kétnyílású, folytatólagos, többtámaszú felsőpályás acél gerenda híd lesz, szintén ortotróp acél pályalemezzel. A Keresztúri patak felett egy kisebb felüljárót létesítünk. A szakaszon 3 db szintbeni és 1 db különszintű (86. sz. főút és a 7411. j. összekötő út csomópontja) csomópontot alakítunk ki.

Vigh László, a térség országgyűlési képviselője elmondta: „Az elkerülő út legnagyobb, 600 m hosszú hídjának utolsó elemét is beemelték. Az építkezés Zala megye jelenlegi legnagyobb beruházása, ami nettó 13,7 milliárd forint értékben valósul meg 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával. A kivitelezés ütemterv szerint halad, így az elkerülő utat október végétől már használhatják a közlekedők.”

Pintér Antal, Zalalövő polgármestere hozzáfűzte: „Örülök annak, hogy a kivitelezés készültségi foka már 77%-on áll, és a kivitelező tartja a meghatározott befejezési határidőt, így településünk mentesül az átmenő jelentős forgalom zaj- és légszennyezésétől. A sikeres egyeztetéseken köszönhetően a budaifai kőkereszt új helye pedig a templomkertben lesz.”

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a kivitelezés jelenlegi állását ismertetve kiemelte: „Az elkerülő szakaszon az aszfalt alap és kötőrétegek a hidakhoz csatlakozó szakaszokon kívül elkészültek, jelenleg az alakító földmunkák, humuszolás és árokburkolások készülnek, a kopóréteg építése a héten megkezdődik. A Zala folyó feletti 600 m hosszú hidat múlt pénteken végleges helyére tolták, a Zalalövő – Körmend vasútvonal feletti felüljárót pedig április elején helyezték be, a Keresztúri-patak felett felüljáró építése befejeződött, az áttöltésen már épül a pályaszerkezet.”

2016. május