Holnap reggel Szántód-Kőröshegyről indul a PM 1000-es 2000 tonnás alépítmény-javító óriásgép
A kivitelező Déli part 2016 Konzorcium első ütemben, 2016. április 21-től április 28 -ig, éjjel-nappali munkavégzés mellett, a PM 1000-es 2000 tonnás alépítmény-javító óriásgép segítségével átépíti a Szántód-Kőröshegy és Balatonszárszó vasútállomások közötti nyíltvonali szakasz alépítményét. Az átépítéssel összefüggésben 2016. április 14-22 között Siófok és Balatonszemes, míg 2016. április 22-28 között Szabadbattyán – Balatonszemes, majd 2016. április 28 -június 10 között újból Siófok-Balatonszemes szakaszon vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. A mindenkor érvényes menetrendet illetően kérjük tájékozódjanak a szokásos utastájékoztatási felületeken, valamint a MÁV-Start Zrt. honlapján (www.mav-start.hu). Az átépítés a felépítmény cseréjével és kapcsolódó létesítmények építésével folytatódik.
A technológia a világ legkorszerűbb alépítmény-javítási eljárása, amely minőségben, hatékonyságban és gazdaságosságban is egyedülálló. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését. Az 1115 m hosszú gépóriás csapadékos időjárásban is folyamatosan tud dolgozni, 24 órás munkavégzés esetén átlagosan 650-750 métert halad, ami a hagyományos technológia tempójának kétszerese. A gép a meglévő zúzottkőágyazat anyagát újrapattintással érdesíti, rostálja és mossa, így kiváló minőségű ágyazattal adja át a pályát. A védőréteg alsó 15-20 cm-es részét újrahasznosított kőanyagból készíti el, ezzel nagymérvű helyszíni anyag-újrafelhasználást tesz lehetővé. Az éjszakai munkavégzés miatt, kérjük a lakók megértését és türelmét!
A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban 15% hazai és 85% uniós forrás bevonásával valósul meg.