FOLYTATÓDIK A DÉL-BALATONI VASÚT KORSZERŰSÍTÉSE

Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás a dél-balatoni vasút újabb, Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy közötti 53 km hosszú szakaszának fejlesztése, valamint Kaposvár – Fonyód vasútvonal korszerűsítése kapcsán. A kiírásra három konzorcium adott be érvényes ajánlatot. Köztük a legolcsóbbat a Déli part 2016 Konzorcium (tagjai: R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) nyújtotta be nettó 72,38 milliárd forint értékben.

A kivitelezés a jövő hét folyamán előkészületi munkálatokkal elindul a Szántód-Kőröshegy-Balatonszárszó közötti szakaszon.
Balatonszemes és Balatonlelle felső között új, második vágány építésével segítjük elő a vasúti forgalom zavartalanságát. Szántódon, Balatonszárszón, Balatonszemesen, Balatonbogláron, Fonyódon, Balatonfenyvesen, Balatonmáriafürdőn és Balatonberényben összesen mintegy 15 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 32 km hosszban rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazatot telepítünk a kritikus helyeken, a vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés mérséklése, a környéken élők nyugalma érdekében. A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeni átkelési lehetőségek.
Fonyód állomás és Bélatelep között új hullámtörő épül, Balatonmáriafürdőn az Őrház utcánál a tervek szerin új megállóhely létesül, így a környékbeli nyaralók, mind Balatonmáriafürdő alsó, mind pedig Balatonmáriafürdő állomástól könnyebben megközelíthetők lesznek. Lepsény, Siófok, Szántód-Kőröshegy, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle felső, Balatonboglár, Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő állomásokon és Balatonföldvár, Balatonlelle, Fonyódliget, Bélatelep, Alsóbélatelep, Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó és Balatonberény megállóhelyeken a peronok magasperonná épülnek át, biztosítva az esélyegyenlőség feltételeit. A peronok átépítésével kényelmesebbé és biztonságosabbá válik az utasok fel- és leszállása.
A Balaton déli partja vasútvonalának fejlesztése keretében felújítjuk a Kaposvár és Pécs irányából a balatoni vasútvonalakra ráhordó Kaposvár – Fonyód vasútvonalat. A Dél-balatoni felújításból kikerülő használt anyagokat beépítjük a Kaposvár-Fonyód közötti vonal rekonstrukciója során, így ezen a szakasz is alkalmas lesz a 80 km/h sebességre. A felújítás elővárosi közlekedést szolgáló fejlesztéseket, azaz P+R és B+R parkolók építését, peronok átépítését is tartalmazza. Fonyód és Kaposvár esetében a fejlesztések a mindennapi munkába és iskolába járást segítő személyszállítást, illetve a regionális személyközlekedést, a régión belüli központok jobb elérhetőségét érintik.
A fejlesztésnek köszönhetően, várhatóan 2018 nyarától a mostani 80 km/h, illetve 60 km/h óra helyett 100 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a vonatok Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között. A beruházás eredményeként a jelenlegi 75-80 perces menetidő 55 percre csökkenhet. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban 15% hazai és 85% uniós forrás bevonásával valósul meg.