Cegléd 120/25 kV-os vonatatási transzformátor alállomás korszerűsítési munkái
A kiinduló állapot:
A ceglédi 120/20kV-120/25kV-os transzformátor állomás a DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft. tulajdonában van. A MÁV Zrt. e telepen üzemeltette a 12+12 MVA összteljesítményű transzformátorokat a hozzá tartozó irányítástechnikai rendszerrel, melyek a vasúti felsővezetéket, és más vasúti berendezéseket látnak el elektromos energiával. Az 1968-ban üzembe helyezett alállomás helyhez kötött berendezései az 1960-as évek technikai színvonalát tükrözték, ezért a teljes korszerűsítés szükségszerű volt. A beépített készülékek, villamos védelmek technikailag elavultak voltak, alkatrész utánpótlás ehhez a berendezésekhez nincs. Az alállomás életkora 40 év feletti, életciklusa végén járt. Az alállomás Európai normákhoz viszonyítva fokozottan gondozás igényes, üzemzavar érzékeny, melynek üzemeltetése jelentős erőforrásokat kötött le. A felújítást tovább indokolta, hogy Szolnok állomás ellátását is biztosító szajoli alállomás üzemzavari tartalékául is szolgál, Újszász alállomással együtt.
A felújítás után:
A NIF Zrt. az elkészült kiviteli tervek birtokában a MÁV Zrt. részére a vasútüzemi igényeket magas fokú üzembiztonsággal kielégítő villamos vontatási energia ellátórendszert valósíttatott meg, amely Budapest Istvántelek FET központból távvezérelhető, kezelőszemélyzet jelenlétét nem igényli, azonban a helyi kezelős üzem biztosítható. A megnövekedett vontatási igények biztonságos energiaellátása miatt a transzformátor teljesítménye 2x16 MVA-re bővült.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa | Egyéb |
Egyéb | Villamos vontatási alállomás korszerűsítés |
Érintett megyék | Pest megye |
Érintett települések | Cegléd |
Kivitelező | MVM OVIT Zrt. (konzorciumvezető), Vasútvillamosító Kft (konzorciumi tag) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2014.06.30. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | 979 047 970 Ft |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |