2×3 sávosra bővült az M0 déli szektorának M1-M7 közötti szakasza

Magyarország egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóútjának újabb szakaszán biztonságosabb és dinamikusabb lett a haladás, megszűnhetnek a turisztikai főszezonban gyakori balesetek miatt kialakuló torlódások.

Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, országgyűlési képviselője, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese adták át.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2×2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2×3 sávon haladhat. A szakaszon a plusz egy-egy sáv mellett leállósávot is építettek. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott. A beruházás során átépítettünk egy csomópontot, egy aluljárót és egy új felüljáró épült meg. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítettük a vadvédő kerítést. Az 549 napig zajló kivitelezés során 11 967 m3 betont, 8 225 m3 aszfaltot használtak fel a szakemberek.

Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium energiaügyért felelős államtitkára, országgyűlési képviselő elmondta: „A 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint 1000 kilométeren valósít meg jelentősebb közúti beruházásokat. A kibővített M0 szakasz a főváros vonzáskörzetében élők számára is megkönnyíti, kényelmesebbé teszi Budapest közúti elérését. A nemzeti költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon.”

Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa hozzáfűzte: „Minden térség számára kiemelt jelentősége van az útfejlesztésnek. Az M0 nem csak Budapest és Pest megye, de az egész ország gazdasági fejlődését is szolgálja.”

Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese szerint: „Budapest számára kiemelten fontos az M0 bővítése. Nagyon örülünk, hogy ez a szakasz elkészült. Budapest főváros beruházásában zajlik az M1-M7 autópályák felé vezető szakaszon zajlik a különszintű csomópont kialakítása, a fejlesztés határidőre, 2016. májusára befejeződik. Ezt követően az erre közlekedők számára könnyebbé és kényelmesebbé válik az utazás.”

Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja elmondta: „2010 után a kormány létrehozta a kormányhivatal intézményrendszerét, így az engedélyezési eljárások rugalmasabbakká váltak és jelnetősen lecsökkentek történnek.”

Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese hozzátette: „A szakasz kivitelezése szerződés szerinti határidőre elkészült. A térségben a NIF Zrt. beruházásában folyik az Érd, Iparos úti és a törökbálinti csomópontok átépítése. A fejlesztések 2016. tavaszára elkészülnek tovább javítva a környék közlekedési feltételeit.”

Az M0 déli szektora a második legnagyobb forgalmat bonyolító autóút Magyarországon. A szakaszon a nyári csúcsidőszakban naponta átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át.

Az M0 fejlesztése a NIF Zrt. beruházásában, a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezésében, uniós források segítségével mintegy 6 milliárd forintból valósult meg. Az M0 körgyűrű felújított szakasza az M1 és M7 autópályák között.Az M0 körgyűrű felújított szakasza az M1 és M7 autópályák között. Az M0 körgyűrű felújított szakasza az M1 és M7 autópályák között. Az M0 körgyűrű felújított szakasza az M1 és M7 autópályák között.

2015. november