Győr állomás pályaépítési munkái
Az átépítési munka az 1. számú Budapest - Hegyeshalom kétvágányú, villamosított fővonal 1382+00 – 1421+00 szelvények közötti mintegy 4 km hosszú szakaszára terjedt ki.
A feladat a vágányok komplex rekonstrukciója volt, al- és felépítményi, erősáramú, műtárgy, magasépítési, biztosítóberendezési és távközlési munkákkal, 160 ill. 100 km/h sebességre az állomás folyamatos vasútüzemének fenntartása mellett. Az átépítés az állomási geometria kis mértékű megváltoztatását, és a víztelenítés teljes kiépítését is magába foglalta. Átépültek az átmenő fővágányok, az összes fontosabb vágány és vágánykapcsolat, többek között a „celldömölki” vágány, a Győrszentiván – Győrszabadhegy deltavágány, a soproni vágány.
Az átépítési munka során a vasúti vágányok egy részének rehabilitációjára is sor került. Ez elsősorban alkatrész-, alj, és ágyazatcserében nyilvánult meg.
Átépültek Győr személypályaudvar peronjai, felújításra került az érkezési és az indulási gyalogos aluljáró.
Adatok | |
---|---|
Projekt típusa | Vasút |
Kialakítás típusa | Állomás/megálló korszerűsítése, felújítása |
Érintett megyék | Győr-Moson-Sopron megye |
Érintett települések | Győr |
Kivitelező | ARRABONA 2005 Konzorcium (MÁVÉPCELL Kft., Montávia Kft.) |
Fázis | Befejezett beruházás |
Forgalomba helyezés időpontja | 2008. 12. 18. |
A kivitelezés nettó szerződéses összege | € 24 124 089 |
Forrás | A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja. |