Helyükre kerültek a főgerendák az Őrhalmot Ipolyvarbóval (SK, Vrbovka) összekötő hídnál
Az Őrhalmot Ipolyvarbóval (SK, Vrbovka) összekötő 32 méter hosszúságú híd és a hozzá kapcsolódó 2×1 sávos, 1726 m hosszú kétoldali útcsatlakozás kivitelezése 2021. december 9-én kezdődött meg.
10 nap híján napra pontosan egy évre rá kerül sor a híd acél főtartóinak beemelésére.
A főtartók készítéséhez szükséges acéllemezeket Ausztriából, a Voestalpintól szerezték be. Az anyagdarabolás az Acélhidak Kft. Apostagon található leszabó üzemében, a szerkezet legyártása a csepeli gyártócsarnokában történt.
A híd 2 főtartója 4 elemben érkezett meg az építési helyszínre, ahol összehegesztették őket majd a két elemet 2022. november 29-én délben daruval a helyükre emelték.
Az összehegesztett főtartók mérete egyenként 34,99 méter, súlyuk eléri a 40,5 tonnát.
A híd építése jövőre folytatódik a kereszttartók helyre illesztésével. A híd végleges pályaszélessége 6,63 méter lesz, melyen 2 forgalmi sáv létesül.
A projekt átadására 2023. októberben kerülhet sor.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában valósul meg. A kivitelezést a hídépítés és a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Hídépítő Zrt. végzi, nettó 3 525 390, 76 euró összegben.