Immáron körforgalmú csomópontként használhatják az autósok a 82. sz. – 832. sz. főút átépített csomópontját Veszprémvarsányban
Mint ismeretes, a 82. sz. – 832. sz. főutak és a 8218. j. összekötő út csomópontjában az átépítés előtti időszakban több súlyos és halálos kimenetelű baleset is történt. Az új körforgalmú csomópont helyszínén Kara Ákos, országgyűlési képviselő, Vaderna Melinda, Veszprémvarsány polgármestere és Vizi Norbert, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője tartottak záró sajtótájékoztatót.
A 832. sz. főúton Pápa irányából érkezők számára a helyszíni adottságok okán csak nehezen volt érzékelhető a 82. sz. főúti keresztezés, vagyis az elsőbbségadási kötelezettség. Az alsóbbrendű 832. sz. főúton érkezőknek hosszú autózás után ez volt az első pont, ahol elsőbbséget kellett adniuk. Továbbá az útcsatlakozást követően 150 m-re egy fénysorompóval biztosított vasúti átjáró van, melynek fényjelzései elvonták a figyelmet a megelőző útkeresztezés észlelésétől, főleg az éjszakai, korlátozott látási körülmények között.
A balesetek megelőzése érdekében egy 17 m belső és 23 m külső sugárral rendelkező körforgalom létesült. A csomóponti ágak a tervezési előírások szerinti útkategóriáknak megfelelően 12 m-es és 11 m-es koronaszélességgel, 2×1 kialakítású forgalmi sávval épültek meg. Az átépítés során az útkorona külső padkája a körpálya be és kihajtási ívein 1 m széles rázóburkolattal került megerősítésre. A forgalmi sávok külső oldalait süllyesztett szegéllyel, a burkolatban lévő szintkülönbségek áthidalása érdekében a körpálya külső oldalát „K” szegéllyel, az elválasztó szigeteket és a körpálya belső oldalát kiemelt szegéllyel látták el. A teljes beruházási területen acél szalagkorlát épült, valamint a körforgalom teljes területe közvilágítást kapott. Az átépült csomópont szomszédságában lévő patak fölötti hidakat elbontották, helyette egy-egy, 2x150x150cm méretű, előre gyártott iker keretelemből álló műtárgyat építettek be.
Jelen beruházáshoz kapcsolódóan a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztésében zajlik a 832 sz. főút és a 8218. j. utak felújítása. Folyamatban vannak továbbá a 82. sz. főút győri bevezető szakasz 2×2 sávos kialakításának tervezési feladatai, valamint a 82. sz. – 83133. j. utak kereszteződésének körforgalmú csomóponttá történő átépítéséhez tartozó engedélyezési és kiviteli tervek kidolgozásának előkészítése is zajlik.
Kara Ákos, Győr-Moson-Sopron megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője beszédében elmondta: „A mai nap nagy mérföldkő a helyiek és az erre utazók számára, hiszen az új körforgalomnak köszönhetően biztonságosabbá válik a közlekedés. Egy ilyen volumenű beruházás mindig alapot teremt a térség fejlesztése szempontjából. Külön öröm számomra, hogy jelen projekthez két állami út felújítása is kapcsolódik.”
Vaderna Melinda, Veszprémvarsány polgármestere hozzátette: „Elsősorban engedjék meg, hogy a helyiek köszönetét tolmácsoljam a megvalósult beruházásért. Egy korszerű és biztonságos csomópontot kaptak az útvonalon közlekedők. Ehhez nagy szükség volt az itt élők türelmére a forgalomkorlátozásokkal és a terelésekkel teli időszakokban. Azonban bátran kijelenthetjük, hogy ezen átmeneti kellemetlenség meghozta gyümölcsét, biztonságos közlekedést kívánok mindenkinek!”
Vizi Norbert, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője kiemelte: „A körforgalom biztonságát a szalagkorlát és a közvilágítás kiépítése is szolgálja. A csomópont összképéhez hozzájárul majd az őszre tervezett növénytelepítés is. ”
A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium (jogelőd: Innovációs és Technológiai Minisztérium) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a TRB Kft. végezte nettó 576 millió forint összegben.