Jövő tavasszal már aluljáró köti össze Bánhidát Sárberekkel
Két esztendeje kezdődtek azok a munkálatok, melynek nyomán új közúti vezetés létesül Bánhida és Sárberek városrészek között. A Tatabányát kettészelő, forgalmas vasúti pálya alatt jövő tavasztól lehet majd átkelni a most épülő, közel 1 kilométeres útszakaszon. A bruttó 6,979 milliárd Forintos költségvetésű beruházás jelenlegi állapotáról sajtótájékoztatón számoltak be. TOP támogatás: 3 377 705 733 Ft (100%-os támogatási intenzitás), Modern Városok Program: 3 250 983 842 Ft, Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata: 351 258 085 Ft.
A műszaki ütemtervnek megfelelően halad a projekt fizikai kivitelezése. Ennek keretében megvalósul a Tatabánya, Bánhida (Madách Imre utca – Polacsek utca kereszteződése) és Sárberek (Vízmű – Szakközépiskola csomópontja) városrészek összekötését biztosító 2×1 sávos út 824 m hosszon. A forgalmi sávok mellett gyalogjárda és kerékpárút kiépítése is a feladat része. A beruházáshoz tartozik a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalat keresztező aluljáró megvalósítása is a kapcsolódó támfalszerkezettel együtt.
Szücsné Posztovics Ilona polgármester: A Bánhida-Sárberek városrészeket összekötő út megépülése stratégiailag változtatja meg Tatabánya város közlekedését, az infrastruktúra megváltozik, a kapcsolódó utak funkcionálisan más szerepet fognak betölteni a jövőben. Annak érdekében, hogy az elkészült gyűjtőutat minél hatékonyabban és könnyebben használhassa a lakosság, a bekapcsolódó utak minőségének is ki kell szolgálnia a közlekedőket. Ezen fejlesztések tervezése is most zajlik.
Kiss Boglárka – szóvivő, NIF Zrt.: Nagyon jó együttműködés keretében zajlanak a munkálatok. A társaság számára újdonság, hogy települések szívében, a lakott területek közvetlen közelében zajlik a beruházás, ami még nagyobb figyelmet igényel. A NIF Zrt. feladata – a vasúti híd kivitelezése – 94 százalékos készültségben van, a befejező munkálatok zajlanak.
Szabó Imre – projektvezető, A-Híd Zrt.: Komplex tervezési munka előzte meg a beruházást – az 1. számú vasútvonal tervezett fejlesztését is figyelembe véve. A sárberki oldalon az altalaj nem rendelkezett megfelelő teherbírással, így itt talajcserére, zúzottkő elhelyezésére volt szükség. A bánhidai oldalon már a pályaszerkezet építése zajlik. Az aluljáró építésekor különös figyelmet fordítunk arra, hogy a csapadékvíz a nagyobb esőzések alkalmával se okozzon fennakadást a közlekedésben. Így két, nagy teljesítményű szivattyú gondoskodik majd az útról lefolyó, összegyűlt víz elvezetéséről.2021. Terelővágány építése a vasúti forgalom számára. A közúti aluljáró és a vasúti felüljáró alapozási munkái, föld kitermelése. Ősszel befejeződött az új vasúti híd építése, így a vasúti forgalom visszakerült eredeti nyomvonalra, a terelővágányt elbontották. Közművezetékek kiváltása, védelembe helyezése megtörtént.
2022. Közúti aluljáró építésének folytatása a sárberki oldalon, aluljáró alapozás építése a bánhidai oldalon. Útépítési munkák a Polacsek utca és sárberki lakótelep között. Közművek, vízelvezetés, közvilágítás kiépítése. Ősszel a teljes út aszfalt kopóréteg elkészítése. Közúti aluljáró befejező munkái, átemelő gépészet telepítése. Növénytelepítés, füvesítés.
2023. Befejező munkák, burkolati jelek, forgalomtechnikai létesítmények, korlátok elhelyezése.
A TOP-6.1.5-16-TB1-2017-00002 azonosítószámú Bánhida és Sárberek városrészek összekötését biztosító útfejlesztés című projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.