A HÍDREKONSTRUKCIÓS PROGRAM I/4. ÜTEMÉNEK KERETÉBEN MEGÚJUL A KÉK-KÁLLÓ HÍD SZERKEZETE A 101. SZ. VASÚTVONALON

A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló hídrekonstrukciós program során eddig kilenc műtárgy került átépítésre, a projekt I/4. ütemében egy további híd újul meg. Az átépítés a vasúti közlekedés kizárása és a meder víztelenítése mellett történik.

A 101. sz. vasútvonalon, Berettyóújfalu és Sáp között a Kék-Kálló híd teljes teherhordó szerkezete megújul, ezzel a műtárgy alkalmassá válik a 100 km/h sebességű szerelvények átvezetésére is. A kivitelezés vágányzár mellett, tervezetten a 2022. június-novemberi időszakban történik majd.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a vágányzár 2022. június 18., 00:00 órától – 2022. november 6., 23:59-ig tart.

A meglévő híd részleges korszerűsítésére utoljára 1961-ben került sor, így mára a rendszeres karbantartás ellenére is esedékessé vált a felújítása. A víztelenítő rendszere nem korszerű, a háttöltés víztelenítése sem megoldott. Az 1896-ban készült alaptestek megerősítése szükséges.

A kivitelezés során elvégzik a meglévő hídfők visszabontását, az alatta lévő talaj megszilárdítását, a hídfők visszaépítését és azok új szárnyfalakkal történő bővítését.

Megtörténik a híd háttöltésének javítása, valamint a felszerkezet teljes cseréje, melyhez kapcsolódva új üzemi járda épül.

A híd átépítését követően a vasúti pálya a kapcsolódó projekt keretein belül felújított paraméterekkel kerül visszaépítésre.

A fejlesztésnek köszönhetően nem csak a híd újul meg, hanem a távlati sebesség és a tengelyteher-emelés is lehetővé válik.

A korszerűsítés a közlekedés, azon belül a kötöttpályás közösségi rendszer szolgáltatási színvonalának fejlesztését szolgálja, ezáltal nemzetgazdasági érdekek és célok megvalósítását támogatja.

A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg. A kivitelezést a Híd-Tám Kft. végzi.

Forrás: A beruházást az Európai Unió és a magyar állam támogatja.