MEGKEZDŐDÖTT A KÉREGELEM BEEMELÉS AZ ÚJ KALOCSA-PAKS DUNA-HÍDNÁL
Jelentős munkafázishoz érkezett a Kalocsa-Paks Duna-híd építése. Tegnap beemelték be a mederbe az első kéregelemet, mely biztosítja a pillérek vízmentes munkaterületen történő alapozását a Duna medrében.
Tavasz óta zajlanak a munkák az új Kalocsa-Paks között épülő Duna-hídnál. Ez idő alatt elkészült a bal (foktői) oldali hullámtéri híd szerelőterének kialakítása és megkezdődött az acél hídszerkezeti elemek helyszínre szállítása, összeillesztése. Ezen hídszakasz szakaszos előretolással, segédjármokra történő feltámasztással kerül majd a végső helyére. Az ideiglenes jármok síkalapozása megkezdődött a hullámtérben. A hullámtérben lévő végleges támaszok közül a 2. és 3. jelű cölöpözése elkészült, itt a cölöpösszefogó munkaterének szádlemezes lehatárolása folyik. A 4. támasznál a cölöpözési lavírsík kialakítása zajlik.
A mederhíd két, vízbe tervezett támaszának, az 5. és 6. pillér alapozásának előkészítéséhez folyamatos a mederkotrás. A munkatér vízmentes lehatárolásához üzemben gyártott, majd hajón leszállított acélszerkezetű kéregelemek közül az első tegnap az 5. pillérnél került elhelyezésre a mederben. A 6. pillérnél október végére van tervezve a beemelés.
A jobb (paksi) oldali hullámtérben az építési munkák elvégzéséhez ideiglenes hídszerkezet építése is szükséges, mely szeptember hónapban elkészült, a Dunában lévő sziget, a tervezett 7. támasz helye megközelíthető. Jelenleg itt az organizációs út kiépítése zajlik. Az új Duna-híd előtt és után építendő két kisebb, a főpálya alatti kezelőutak átvezetését biztosító műtárgy építése csak a kétoldali hullámtéri hidak elkészülte és a szerelőterek elbontása után kezdődik meg.
A híd építésének lépéseit az alábbi animáció mutatja:
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.