A tanítási szünetben végzik el a Deák Ferenc hídon szükséges beavatkozásokat
2021. június 16-tól augusztus végéig teljes szélességében lezárják az M0 autóút Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídjának M1 autópálya felé vezető hídját. A nyári forgalomkorlátozás elengedhetetlen, a szerkezetet ugyanis a szükséges munkálatok előírt technológiának megfelelő elvégzése érdekében hidraulikus sajtókkal megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. 2021. szeptember 1-től a forgalomterelés megszűnik, a tanévkezdetre tehát újra birtokba vehetik majd a közlekedők a Deák Ferenc híd északi hídját.
A Deák Ferenc híd északi hídja szerkezetén – amely három önálló, egyenként háromnyílású hídszerkezetből álló hídsorozat – és összesen tíz pillérén a tavalyi év végéig külső szakértők bevonásával, több ütemben végeztek el vizsgálatsorozatot. Az átkelő közép- és hosszú távú üzemelését biztosító beavatkozások részletes engedélyes és kiviteli tervei elkészültek, megszületett a végrehajtáshoz szükséges hatósági engedély is. A nyári szünetre időzített munkálatok így a jövő héten megkezdődhetnek.
Az engedély birtokában a vállalkozó 2021. június 12-én megkezdi a terelés kiépítését az M5 autópálya felé vezető hídon, amelyen június közepétől augusztus végéig mindkét irányban két sávon haladhat majd a forgalom. Ezt követően, 2021. június 16-án reggel lezárják a Deák Ferenc híd M1 autópálya felé vezető északi hídját, és forgalombiztonsági okokból a halásztelki csomópont északi oldali felhajtó ágát is.
A terveknek megfelelően új hídsarukat építenek be, de elsőként meg kell erősíteni a régi acél hídszerkezetet a saruk környezetében, ehhez acélbordákat hegesztenek be a hídtest belső részein. E feladatok elvégzésének idejére a hidat mindenképpen le kell zárni, a szerkezetet ugyanis hidraulikus sajtókkal megemelik, és ideiglenes támaszokra helyezik. A híd szerkezetét megerősítő munkák befejezését követően kerülhetnek helyükre az új fazéksaruk. Az egyedi szerkezetek gyártása megkezdődött, elkészítésük több hetet vesz igénybe. Az első saruk augusztusban érkeznek meg. A Duna nagyvízi medre feletti hídrész pillérein elvégzendő sarucserékhez bárkákon álló darukat használnak majd a szakemberek.
A munkák oroszlánrészét, a régi acélszerkezet hídtesten belüli megerősítését és a legérzékenyebb, ún. fix saruk cseréjét a tervek szerint augusztus végéig elvégzik. 2021. szeptember 1-től a nyáron alkalmazott forgalomterelés megszűnik, a Deák Ferenc híd északi hídját is újra birtokba vehetik a közlekedők. A jelenlegi állapotnak megfelelően három forgalmi sávon, az M5 autópálya felé vezető déli hídján teljes szélességben (3 forgalmi sávon és a gyűjtő-elosztó sávon) haladhat majd ismét a forgalom.
A fennmaradó saruk cseréje érdekében az év végéig a híd felszerkezetének időszakos emelésére és visszaengedésére lesz még szükség. Szeptembertől decemberig hétvégente az északi pálya hídján rövid ideig (legfeljebb egy-két óráig) tartó eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani. A saruk cseréje alatt azonban a forgalom ekkor már az érvényes forgalmi rend szerint, zavartalanul bonyolódhat. A Deák Ferenc hídon végzett munkálatok 2021 karácsonyára fejeződnek be.
A munkafolyamatok a közlekedők számára nem lesznek látványosak, azok jellemzően a híd belsejében és a híd alatt zajlanak majd. A NIF Zrt. folyamatos tájékoztatást ad a híddal kapcsolatos beavatkozásokról. A részletes, speciális forgalmi rendről az Útinform honlapján (www.utinform.hu) tájékozódhatnak a közlekedők.