VÉGLEGESEN FORGALOMBA HELYEZTÉK A GÖDÖLLŐI KÖZTÁRSASÁG ÚTI FELÜLJÁRÓT
Újabb bejárást tartott a gödöllői munkaterületen Vécsey László, Pest megye 6. sz. választókerületének országgyűlési képviselője és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
A Budapest – Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként új különszintű kereszteződés épült Gödöllőn a vasútállomás szomszédságában lévő Köztársaság úton. Az eddigi szintbeni útátjárót felváltó létesítmény hídszerkezetének hossza cca.: 143 m.
2020. december elején az eljáró hatóság ideiglenesen engedélyezte a felüljárón a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalmat is. A felüljáró végleges forgalomba helyezése 2021. májusában történt meg.
A vasútvonal felett átívelő 2×1 sávos felüljáró forgalombehelyezését követően jelentősen csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.
A beruházás részeként a Budapest-Hatvan vonalszakon mind a 13 állomás és megállóhely megújul és egy új megállóhely létesül Akadémiaújtelep néven. Gödöllőn is korszerű és akadálymentes állomási környezet, (magában foglal egy buszfordulót és P+R parkolót), új állomási felvételi épület, üzemi épület és HÉV üzemi épület került megvalósításra. Kiépült az új térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők létesültek. A HÉV végállomás is teljesen megújult és beintegrálódott a nagyvasúti állomásba.
A beruházás keretében 2021 őszére 53 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül.
Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője elmondta:
Gödöllő és térsége vasúti elérhetősége a rekonstrukciónak köszönhetően a XXI. század színvonalára ért. A rekonstrukció a térség közlekedési hálózat fejlesztésének első nagy volumenű beruházása, amit soron követ a HÉV vonal rekonstrukciója és a közúti kapcsolatok térségi szintű megújítása.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte: Általános törekvésünk minden utasforgalmat is érintő fejlesztésnél az akadálymentesítés, ami ez esetben teljes körűen megvalósult. Ha megnézzük a néhány hete átvett utasforgalmi épületet, ahol a jegyvásárlás már 21. századi színvonalon zajlik, illetve megvizsgáljuk a le- és felszálláshoz igénybe vett peronok méreteit, a lépcsőket És az ezeket kiegészítő beruházási elemeket, láthatjuk, hogy az egyetemi oldalon látható akadálymentesítést leszámítva ezek a munkálatok már befejeződtek. Az egyetemi oldal rendezésére is sor kerül nyár közepéig.
A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A Rákos – Gödöllő vonalszakasz közötti vasúti pálya korszerűsítését az SB-Rákos 2017 Konzorcium (Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft.), a Gödöllő – Hatvan vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi. A kivitelezés ideje alatt tapasztalt esetleges kellemetlenségekkel kapcsolatban az utazóközönség szíves türelmét és megértését kérjük.