Új szolgáltatási szintre emelkedett a Kelenföld – Százhalombatta vasúti vonalszakasz

A 40-es számú, Kelenföld - Százhalombatta vasútvonalon üzembe helyezték az új elektronikus biztosítóberendezést, a korszerű utastájékoztatási- és távközlési rendszereket, valamint az ETCS pályamenti alrendszert is telepítették és teljes körűen felújították a vonalszakasz felvételi épületeit is.

Az ETCS, Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer elsődleges feladata a pályamenti berendezések és a vontatójármű közötti kapcsolat megvalósításával a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának növelése.

A szakaszra a vonatforgalom szabályozására modern, emelt sebességű térköz és állomási elektronikus berendezéseket telepítettek. A 40a vonalon kiépült a központi forgalomirányító központ (KÖFI), mely lehetővé teszi a vonatforgalom teljes automatizálását, és nyomon követését, továbbá a forgalom egy központból történő irányítását és szabályozását.

Az utazóközönség számára elengedhetetlenül fontos tájékoztatásokat és adatokat korszerű hangos– és vizuális utastájékoztató rendszerek biztosítják az állomásokon és megállóhelyeken.  Az utasok kényelmét infokommunikációs rendszerek (INFO oszlopok) segítik és biztonságukat fejlett kamerarendszerek garantálják.

A vasútközlekedéshez szükséges energiaellátást az Érden telepített vontatási alállomás fejlett XXI. századi transzformátorai szolgáltatják.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, európai uniós forrásból valósult meg. A kivitelezést a Siemens KLBA Konzorcium végezte, nettó 16,6 milliárd forint értékben.

 

Érd állomás vonalirányító munkahely

 

ACM 200 tengelyszámláló berendezés

 

Nagytétény-Diósd vasútállomás felvételi épület

 

Peronokon kihelyezett „INFO oszlop”

 

Állomási vizuális utastájékoztató berendezés