Átadták a Monostori hidat Komárom és Révkomárom között

Révkomáromban átadták a NIF Zrt. és a Slovenská Správa Ciest (SSC) beruházásában épült Monostori hidat. Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök és Matovic szlovák miniszterelnök mondott beszédet.

A Komárom és Komárno között megépült Monostori hídon átvezetett 2,4 kilométeres 2×1 sávos útszakasz, a magyar oldali 1. sz. főutat köti össze a szlovák oldali I63 sz. főúttal.

A csatlakozó utak hossza: a magyar oldalon 1158 m, a szlovák oldalon 646 m.

A 600 méteres Monostori híd a városközpontban lévő Erzsébet hídtól 2,8 kilométerre, míg a meglévő vasúti hídtól 170 méterre a Duna 1770,57es folyamkilométer szelvényében épült.

A híd egypilonos, ferdekábeles szerkezet. Különlegessége az asszimetrikusan – a pillér egyik oldalán – elhelyezkedő, ferde pilon. A pilon 48 db elemből áll, és teljes magassága 118 m, amelyből az útpálya feletti magasság 94,5 m. A pilon első 11 eleme végső állapotban nem látható, mert a pillér alapjától indulnak és a pillérbe vannak betonozva. A pilon hídpálya felöli részét, kb. 70 m magasságig, az első kábel befűzésig betonozták ki, ez biztosítja a stabilitását. Az acélból készült elemeket először a Clark Ádám úszódaru, majd toronydaru emelte a helyükre. A hídpályát 35 elemből szerelték össze, melyeket szintén a Clark Ádám úszódaru segítségével egyesével emelték a helyükre.

A híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.

A hídszerkezethez 5.200 tonna, a pilonhoz 2.000 tonna acélt használtak fel. A 16 pár ferdekábel súlya 320 tonna. Az alapozás, a pillérek építése és a pilon kibetonozása során közel 20.000 m3 beton került beépítésre.

Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M DUNAHÍD Konzorcium végezte nettó 91,2 millió euró értékben.

A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban, uniós és hazai forrás felhasználásával valósult meg. A projekt teljes költségének közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozta.

 

 

2020. szeptember