Biztonságosabban lehet közlekedni a 471. sz. főút Debrecen – Hajdúsámson közötti szakaszán
A 471. sz. főút Debrecen – Hajdúsámson közötti szakaszának fejlesztését követően Hajdúsámson és Nyíradony térségéből is biztonságosabbá és gyorsabbá válik Debrecen megközelítése autóval, kerékpárral és gyalogosan egyaránt. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Tasó László, a térség országgyűlési képviselője, Papp László, Debrecen polgármestere, Antal Szabolcs, Hajdúsámson polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A 471. sz. főút Debrecent és Mátészalkát köti össze, mintegy 73 km-en. A főút több mint 30 kilométeren Hajdú-Bihar megyéhez tartozik. A megyében a munkálatok 2016 áprilisában Hajdúsámson és Nyíradony között kezdődtek meg egy 16 km hosszú szakaszon. A felújított szakaszt 2017 augusztusa óta használhatják a közlekedők. A munkák Hajdúsámson tehermentesítésével folytatódtak. 2018 decemberében a 8,6 km-es Hajdúsámson elkerülő szakasz is elkészült, így a település mentesült a keresztülhaladó nehéz- és személygépjármű forgalom jelentős részétől.
A 2016-ban megkezdett fejlesztések 2018 szeptemberében a főút Debrecen külterületi és a Hajdúsámson elkerülő közötti szakaszán is folytatódtak. A mintegy 4,6 km hosszú 2×1 sávos útszakaszt 2×2 sávosra bővítették, emellett 5,9 km szerviz út, és 830 méter új kerékpárút is épült. A Kelence, a Szikigyakor, illetve a Sámsonkert utcáknál új jelzőlámpás szabályozású csomópontok épültek. A tömegközlekedést használók biztonságos közlekedésének érdekében a csomópontoknál gyalogátkelőhelyek létesültek, így a buszmegálló párok itt kerültek kialakításra. A helyi és helyközi közösségi közlekedés érdekében buszforduló épült a Sámsonkert utcában.
A beruházás követően a szakaszon fizikailag elválasztott forgalmi sávokon keresztül biztonságosabban és gyorsabban érhetik el úti céljukat a közlekedők.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy 2010 óta félezer kilométer autópálya, illetve gyorsforgalmi út készült el az országban, és hatezer kilométer főbb utat korszerűsítettek. A 471. sz. főút Debrecen-Hajdúsámson közötti 2×2 sávos útszakasszal a munkák még nem fejeződtek be, mert a főút debreceni belvárosi szakaszát is 2×2 sávossá kell bővíteni. Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy Magyarország központi fekvése is indokolja a közlekedési infrastruktúra fejlesztését. 2020-ban 214 útfelújítási projekt 642 kilométer úrszakaszt érint, 2024-ig pedig ötezermilliárd forintot költenek közúti és vasúti fejlesztésekre.
Tasó László, a térség országgyűlési képviselője kiemelte, hogy 1993-ban Magyarország tíz legrosszabb burkolatú útja között tartották számon a 471. sz. főutat, és 2012-ig kellett várni, amíg napirendre került a korszerűsítése. A képviselő szerint a felújított út hozzájárul a térség fejlődéséhez, és lakosságmegtartó erejéhez.
Papp László Debrecen és Antal Szabolcs Hajdúsámson polgármestere is mérföldkőnek nevezte a két település közötti négysávos útszakasz megépítését. Papp László azt mondta, a Debrecen 2030 fejlesztési program fontos törekvése, hogy a gazdaságfejlesztési folyamatok hatása az agglomerációban is érvényesüljön.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: A beruházás során 300 db fát, és mintegy 10 ezer cserjét ültettek, 120.000 m2 felületen történt füvesítés, 2 700 m2 zajvédő fal épült, valamint összesen 22 ezer m3 aszfaltot építettek be.
A kivitelezést a KE-VÍZ 21” Zrt. és a ZEMPLÉNKŐ Kft. végezték, nettó 7,4 milliárd forint értékben – tette hozzá az igazgató.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós forrás felhasználásával valósult meg.