Elvégezték a Deák Ferenc Duna-híd próbaterhelését
Az M0 autóút déli szektorának M1 autópálya felé vezető oldalán folyamatban lévő fejlesztéséhez kapcsolódó műszaki ellenőrzés nyomán további átfogó vizsgálat vált szükségessé az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon a jelen fejlesztés keretében nem érintett szerkezeti elemek tekintetében.
A vizsgálatba a NIF Zrt. külső, független szakértőként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékét vonta be. A vizsgálat keretében a szakértői tanulmány megállapításainak gyakorlati ellenőrzésére 2020. július 30-án elvégezték a híd próbaterhelését.
A próbaterhelés során statikus terhelést végeztek. A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, a szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. A Deák Ferenc Duna-híd esetében a statikus próbaterhelést 24, egyenként 22 tonna súlyú tehergépkocsival végezték el, összesen 10 teherállás kombinációban.
A próbaterheléssel kapcsolatos első eredmények a jövő hét közepén várhatóak.