Újabb szakaszához érkezett a tehermentesítő út és az Y-híd építése Miskolcon
A fejlesztés kiviteli tervei jelenleg készülnek, a téli útüzemet követően a NIF Zrt. beruházásában tavasszal már látványos munkavégzéssel folytatódik a Martinkertváros felé vezető Y-híd és a kapcsolódó infrastruktúra kivitelezése, de jelentősebb forgalmirend-változásra csak a jövő év elejétől számíthatnak a közlekedők.
Az egész város közlekedésére kiható komplex beruházás keretében megépül a Martinkertváros felé vezető „Y” alakú híd, így az ott élők gyorsabban juthatnak el a belvárosba és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is. Az új híd lakó-, parkoló- és szervizutak, valamint rendezővágányok felett biztosít majd zavartalan haladást.
Az építési munkákat megelőzően márciusban megkezdik a közműkiváltásokat, amelyek kisebb helyi forgalomkorlátozással és terelésekkel járnak majd.
A lakosok és a közlekedők kényelmének érdekében a beruházás több ütemre bontva valósul meg. A munkálatok ideje alatt a környék forgalmi rendjében történő változások várhatóan az alábbiak szerint alakulnak.
Első ütem – 2020. év elejétől – 2021. év elejéig
A munkálatok első ütemében a kivitelező az Y-híd Vörösmarty és Kisfaludy utcák találkozásától keleti irányban tervezett támaszait alakítja ki, valamint az ezen támaszok által határolt területen kezdi meg a híd és a kapcsolódó támfal építését.
A munkák ebben a fázisban 2020 tavaszától 2021. év elejéig tartanak és a forgalom jelentősebb zavarása nélkül zajlanak, így a környező utcákban nem kell számítani terelésre, forgalmi-rend változásra.
Második ütem – 2021. év elejétől – 2022. év elejéig
Várhatóan a jövő év elején, a beruházás második ütemében kezdik meg a Vörösmarty utcai felüljáró bontását és a híd építését. A munkálatok ideje alatt a Vörösmarty utca mintegy 250 méteres szakaszát lezárják a Lenke utca és a Pfaff Ferenc utca között, ebbe az irányba tervezetten a Bajcsy-Zsilinszky utca, vagy a József Attila utca felé lehet majd kerülni.
A Király utcából jobbra kiágazó Vörösmarty utcát a híd munkálataival párhuzamosan 570 méter hosszúságban négysávosra bővítik. Ez az út vezet fel az Y-hídra, amelynek egyik ága a Martinkertváros felé vezet majd, a másik pedig a Tiszai Pályaudvar felé. Utóbbi irányban a híd kiváltja a jelenlegi szintbeli vasúti kereszteződést a Pfaff Ferenc utca végénél.
A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalmat létesítenek, így a csomópontban az áthaladás gyorsabbá és biztonságosabbá válik.
A Soltész Nagy Kálmán és a Vörösmarty utca keresztezésében lévő jelzőlámpás csomópontot is átépítik, új kanyarodó sávok létrehozásával. A munkálatok ezen üteme várhatóan 2022. év elejéig tart és a kivitelezés ideje alatt jelentősebb forgalmirend- változásra készülhetnek a közlekedők.
Harmadik ütem – 2022. év elejétől – 2022. év végéig
A harmadik ütemben a híd Kisfaludy utcai támaszait építik meg, valamint az ezen támaszok által határolt területen a hidat és a kapcsolódó támfalat. Ekkor számíthatnak a közlekedők jelentősebb mértékű forgalomkorlátozásra.
Az ideiglenes forgalmi ütemekhez kapcsolódó aktuális korlátozásokról a fejlesztés teljes ideje alatt a beruházó NIF Zrt. folyamatosan tájékoztatni fogja a lakosságot.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd Ft értékben.