Újabb mérföldkőhöz érkezett az M25 gyorsforgalmi út déli üteme
Elkészült az M25 autóút déli ütem északi szakaszán a 3. sz. főút közel 800 m-es korrekciós szakasza Füzesabony-Pusztaszikszó és Kerecsend között, az M25 autóút nyomvonalának keresztezésénél, valamint az érintett útszakaszon található 3. sz. főút alatti aluljáró is.
A déli ütem északi szakaszán a 3. sz. főút és a 2502 j. úti átkötés között 7,5 km hosszú, új nyomvonalú, 2×2 sávos, burkolt leállósáv nélküli autóút épül. Az északi szakasz keretében 2 különszintű csomópont is létesül, a 3. sz. főútnál és Maklárnál.
A mai napon hatósági szemlét tartottak, hogy a forgalmat az újonnan épített korrekciós nyomvonalra tudják terelni. Az engedélyező hatóság mellett a rendőrség, a katasztrófavédelem, illetve a közút kezelőjének munkatársai is részt vettek a 3. sz. főút szükséges korrekciójának ideiglenes – terelőúti – forgalomba helyezésén.
A szemlén megállapították, hogy mind a megépült híd, mind az út koronaélek közötti szakasza műszakilag megfelelő állapotban van, így előreláthatóan 2019. október 11-én a 3. sz. főút forgalmát átterelik az új, korrekciós szakaszra. Ez azért fontos mozzanat az M25 autóút déli ütemének építésében, mert a „régi” 3. sz. főút érintett szakasza a forgalom átterelése után elbontásra kerülhet, így összezárható, folytonossá tehető az M25 autóút épülő nyomvonala, valamint a csomóponti ágak töltése is. Az építendő töltéstest esetleges későbbi süllyedésének megakadályozása érdekében lényeges, hogy még idén ősszel megtörténjen a teljes töltésépítés, mivel így a téli időszak alatt a töltéstest konszolidációja is megtörténhet.
Habis László, Eger polgármestere elmondta: a Modern Városok Program Egert érintő kormányhatározatában az első pont az M25-ös gyorsforgalmi út megépítése. Ezt a fejlesztést az egri polgárok nagy többséggel, 75%-os arányban jelölték meg első számú prioritásként. Öröm számomra, hogy a kivitelezés ütemterv szerint halad és 2020 nyarán a teljes szakaszt birtokba vehetik az egriek. Ezzel bekapcsoljuk a városunkat a hazai és európai autópálya-rendszerbe, s ezzel új dimenzióba helyezzük Egert.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője is beszámolt a beruházás jelenlegi helyzetéről: Az M25 déli ütem 7,5 km hosszú északi szakasza jelenleg 75%-os, míg a 7,0 km-es déli szakasz 67%-os készültségen áll. Az M25 autóút északi szakasz főpályáján a Ckt alapréteg és az aszfalt alapréteg teljesen elkészült, közel 95%-án az aszfalt kötőréteg építése megtörtént, és elkezdődött az aszfalt kopóréteg építése. A maklári csomópont hídján a pályalemez betonozása befejeződött, míg a vadátjáró és a földút-átvezetés műtárgyai szerkezetkészek, átvezetésre kerültek rajta az útburkolat pályaszerkezeti rétegei. A déli ütem 7 km hosszú déli szakaszán is jó ütemben haladnak a munkálatok. Az autóút főpályáján a nagytömegű földmunka 95%-ban elkészült. A szakasz több, mint felén a CKt alapréteg, egyharmadán az aszfalt alapréteg, míg a mintegy egyötödén az aszfalt kötőréteg építése is megtörtént. Az M3 ap.- M25 autóút csomópontjában a kopóréteg terítése zajlik.
Az M25 déli ütem déli szakaszának kivitelezését a Colas Hungária Építőipari Zrt. végzi. A kivitelezés nettó értéke 19 milliárd forint, míg az északi szakasz 16,7 milliárd forint összegű kivitelezését a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt. közös ajánlattevők végzik.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.