MÁR NÉGYSÁVOS ÚTON ÉRHETŐ EL SALGÓTARJÁN IS

Az utolsó két szakasszal befejeződött a nógrádi megyeszékhely és Hatvan között, több ütemben, összesen 53 kilométeren megvalósult fejlesztés. Salgótarján teljes hosszban négysávos úton közelíthető meg az M3 autópálya felől, így bekapcsolódott a hazai gyorsforgalmi hálózatba. A 21. sz. főút Nógrád megyei IV. és V. szakaszán, 11,3 kilométer hosszon a meglévő kétsávos utat bővítették négysávos kialakításúvá, az elkészült beruházást ma vehették birtokba az autósok.

Tar és Mátraverebély között (4,7 km) a 21135 j. Sámsonházi út csatlakozásánál rombusz típusú külön szintű csomópont épült, melybe bekötötték a Tari bekötőút és a Mátraverebély II. bekötőút korrekcióját. A gyalogosok közlekedését itt aluljáró segíti. Mátraverebély 21. sz. főúti csatlakozását turbó típusú kétsávos körforgalmi csomóponttal oldották meg. A mátraverebélyi gyalogosok két aluljárón keresztül juthatnak át biztonságosan a főút egyik oldaláról a másikra. A 4,7 kilométeres szakaszon 6 műtárgy épült, közöttük három gyalogos aluljáró, a Sámsonházi külön szintű csomóponti hídja, az új Zagyva-híd a Tar településre bevezető új bekötő úton és egy vadátjáró.

Bátonyterenye térségében a 6,6 kilométeres szakaszon négy turbó típusú körforgalom épült: az Ipari parknál; a 23. sz. főút – Zrínyi utcai; a Gyermekek útja – Jászai Mari utcai és a Köztársaság úti csomópontban. Szintbeli „T” típusú csomópontot alakítottak ki a Nagybátonyi (Béke utca) csomópontban, az üzemanyagtöltő állomás és bevásárlóközpont csatlakozásánál, a Honvéd utca csomópontjában és a József Attila utca megközelítésére. A szakaszon hat műtárgy épült: egy-egy a Bükk-völgyi patak felett a főúton és a párhuzamos szervizúton, három gyalogos- és egy kerékpáros aluljáró.

Fónagy János miniszterhelyettes, nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár elmondta: az országos közúthálózat elemeinek műszaki hálózata nagy mértékben befolyásolja a térségek gazdasági versenyképességét. A közútfejlesztéssel érintett települések elérhetősége javult, csökkent az utazási idő. Az egyre jobb minőségű úthálózat, gyorsabb, biztonságosabb, kényelmesebb eljutást tesz lehetővé az odalátogatók és az átutazók számára. 2024 végére 1000 km-rel bővül az országos úthálózat. A cél, hogy 2030-ra az ország bármelyik településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út. A 21-es főút története 1957-ben indult, ekkor alakították ki a ma ismert nyomvonalat.
Bízunk benne, hogy a bővítés legalább akkora hatással lesz a térség fejlődésére, mint akkoriban.

Becsó Károly, Nógrád 1. számú választókerület országgyűlési képviselője elmondta, hogy a 21-es főút fejlesztéséhez rögös út vezetett. A fejlesztés lehetőséget teremt az út mentén élők számára, hogy minél aktívabban bekapcsolódhassanak az ország vérkeringésébe. Az út azért épült, hogy a térség települései megerősödjenek és Nógrád megye keleti részének gazdasági teljesítménye elérje az országos átlagot.

Becsó Zsolt országgyűlési képviselő emlékeztetett, hogy a térség lakosai 20 éve várják ezt a pillanatot. Akik itt élnek, jóleső érzéssel veszik tudomásul, hogy a folyamat végére értünk. A térség legnagyobb volumenű, legtöbb embert érintő, legnagyobb jelentőségű fejlesztése a 21-es főközlekedési útvonal négysávosítása.

Szabó Sándor, Nógrád megyei kormánymegbízottja elmondta, hogy napra pontosan 60 éve, 1959. szeptember 25-én adták át a Hatvan és Zagyvapálfalva közötti szakaszt. Akkor még Zastavák , Trabantok és Ikarusok zötyögtek azon az úton. A térség 1980-ban becsatlakozott az M3-as autópályába. A gépjárművek lecserélődtek, az élet ment tovább, a 21-es főút is fejlődött, aszfalt került a betonra. Lassan, de folyamatosan haladt a négysávosítás. Kelet-Nógrádnak ez hatalmas esemény.

Nagy-Majdon József, Bátonyterenye polgármestere kiemelte:  A 21-es út átadása által a város Budapest és a fejlődő térség agglomerációjába került.

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese a beruházással kapcsolatban elmondta, hogy örömteli nap ez a beruházó számára is. A fejlesztés-sorozat a 2000-es évek elején kezdődött és mára elérte célját: a 21-es főút Salgótarján és az M3-as autópálya között négy sávon használható. Fontos ez a nap, hiszen műszaki szempontból kihívást jelentő munkafolyamatok végére értünk. A kivitelezés során jövőbe mutató technológiákat alkalmaztunk. A kivitelezéshez hozzávetőlegesen 70 000 köbméternyi kőzetet bontottak el. A régi pályaszerkezet betonalapja felőrölve beépítésre került az új pályaszerkezet cementstabilizációs burkolatalapjába. A közlekedés biztonságát szolgáló vadvédő kerítés épült.

A Nógrád IV. szakasz nyertes kivitelezője a SWIETELSKY Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő. A kivitelezés nettó összege 9,27 milliárd forint. A Nógrád V. szakasz vállalkozója a HE-DO Kft. – SWIETELSKY Magyarország Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő. A kivitelezés költsége ezen a szakaszon nettó 9,95 milliárd forint volt.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg.

 

2019. szeptember