Éjszakai munkavégzés a 10. számú vasútvonal Veszprémi-csatorna feletti hídján
A Hídrekonstrukciós program keretében átépül a Külsővati Marcal I. híd (Veszprémi-csatorna feletti híd). A régi hídszerkezet kiemelését 2019. május 18-án végezte el a kivitelező.
A Külsővat megállóhely közelében lévő Veszprémi-csatorna feletti híd átépítésének előkészítési munkái 2019 februárjában kezdődtek. A vállalkozó elvégezte a szerelőtér kialakítását, elkészítette a híd-alépítmény és a híd-háttöltés cölöpalapozását, megépítette az új hídfőket, valamint a szerelőtéren, erősített állványzaton előkészítette az új híd zsaluzatát és a vasbeton szerkezet betonacél szerelési munkáit.
A beruházás a következő szakaszához érkezett, 2019. május 18-án éjszaka a régi hídszerkezet kiemelésével helyére kerülhetett az új felszerkezet. A bontási és építési munkák miatt 2019. május 18-tól 2019. június 8-ig vágányzár van érvényben 10. sz. vasútvonalon, Vinár és Celldömölk állomások között. A vágányzár időszaka alatt végzik el az új hídszerkezet kibetonozását, elkészül a háttöltés, az oldaltöltés és a töltéslezáró kúp, megtörténik a kapcsolódó közművezetékek kiépítése is.
A hidak átépítésével megszűnnek a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások, ami jelentős mértékben növeli a vasúti közlekedés színvonalát.
A beruházás várható befejezése: 2019. III. negyedév.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.