Ideiglenesen lezárják a szegedi Vértói úti közúti útátjárót a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train beruházás pályaépítési munkálatai miatt
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon épül Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train rendszere. A kivitelezési munkálatok miatt április végétől május közepéig ideiglenesen lezárják Szegeden a Vértói út és a Szeged-Békéscsaba vasútvonal keresztezésében található útátjárót.
A munkavégzésre 2019. április 27. és 2019. május 20. között kell számítani.
Ebben az időszakban a Vértói út és a Szeged-Békéscsaba vasútvonal keresztezésében található útátjárót teljes szélességében lezárják a közúti forgalom elől.
Figyelemmel a lakossági igényekre, a Vállalkozó a környékbeliek közlekedésének megkönnyítése érdekében az átjáró területén a gyalogos- és kerékpáros forgalmat az építési időszak alatt is biztosítja.
A gépjárművezetők számára a lezárás ideje alatt az 5. számú főútról a Napos úton keresztül vezető szakaszt jelölik ki kerülőútként. A lezárás ideje alatt a kivitelezést végző Vállalkozó vágánybontási-, alépítményi-, majd felépítményi munkákat is végez.
A 2019. május 20-i forgalom részére történő átadás ideiglenes úthelyreállítás mellett lesz biztosított. A végleges helyreállítást 2019. nyarán tervezik.
A tram-train új vonala a meglévő szegedi 1-es jelzésű villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik, amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon – ahol a vasútüzem megköveteli – a második vágány is kiépül. Továbbá Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül. Az egyvágányú hódmezővásárhelyi villamosvonalon 6 megálló létesül, ebből kettőnél és a végállomáson lesz kétvágányos forgalmi kitérő. A fejlesztés a közvetlen, átszállásmentes utazás menetidő megtakarításával és akadálymentes kényelmével, környezetbarát, biztonságos, így a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldást nyújt.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg.