Hétfőtől tízhónapos korlátozás lesz a Budapest–Hatvan vasútvonalon, Pécel és Aszód között szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok járnak ezen a szakaszon
A Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának következő fázisában, február 4-től december közepéig szünetel a vonatforgalom Pécel és Aszód között. A vasúti beruházás előnyeiről, valamint a következő időszakban várható forgalmi változásokról Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója és Bach Róbert, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója tartott sajtótájékoztatót.
A vágányzári menetrendet több fázisra dolgozták ki, a 2019. február 4-én kezdődő ütem május 12-ig tart. A felújítás ideje alatt összesen 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz. A pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV biztosítja átszállás nélkül az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig; a járműveken a vasúti jegyek és bérletek is érvényesek. A szolgáltatás javítása érdekében a H9-es HÉV-vonalon, a Csömör és Cinkota közötti vonalszakaszon a tervek szerint Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.
A hétfőtől érvényes forgalmi rend változásokról további részleteket olvashat a MÁV Zrt-vel közös mai közleményben, illetve a következő weboldalon.
A szakemberek a fejlesztési munkák idejére a közlekedők türelmét és megértését kérik.
2020 végéig 52 km kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon; a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik, korszerű és akadálymentes állomások, peronok, P+R parkolók, új átjárók, buszfordulók és zajvédő fal is épül.
Bach Róbert, NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta: „A beruházás feszített tempóban, a 2020 év végi befejezési dátumot szem előtt tartva zajlik. A 10 hónapos vágányzári időszakban az érintett szakaszon mindkét sínpárt elbontják és újjáépítik összesen 22 km hosszan, illetve Péceltől Turáig elkezdődik az eddig át nem épült állomások és megállóhelyek teljes átépítése is.”
Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: „Nagy hangsúlyt fektetünk az utastájékoztatásra, ezért már korábban megkezdtük az utasok tájékoztatását, 50.000 példányban készültek szóróanyagok, közel 40 hosztesz és 100 diákmunkás is segíti a minél szélesebb körű tájékoztatást.”
A Budapest-Hatvan vonalszakasz korszerűsítése projekt 2018 év elején indult. Az Isaszeg és Gödöllő közötti vágányok alépítménye, a felsővezetékrendszer, valamint a Gödöllő-Állami telepek megállóhely új peronja is elkészült 2018 tavaszán, melyek ideiglenes forgalomba helyezése 2018 május végén megtörtént.
Tavaly november végéig befejeződött Rákosligetnél az új forgalmi kitérő pálya építése, a felsővezetéképítés, továbbá Rákosliget – Pécel között mindkét vágány teljes átépítése, valamint Rákosliget, Rákoscsaba, Rákoscsaba-Újtelep megállóhelyek peronjainak átépítése is.
A Rákos-Gödöllő közötti szakaszon létesülő 4 felüljáró közül 3 felüljáró építése már megkezdődött, a felüljárók területén régészeti munkák, területelőkészítési munkák, cölöpözési munkák zajlottak.
A Gödöllő-Hatvan közötti szakaszon is nagy erőkkel dolgozott a kivitelező 2018-ban. Aszód és Tura közötti jobb és bal vágány teljesen átépült, valamint Hévízgyörk és Galgahévíz megállóhelyek új peronjait is forgalomba helyezték. Tura-Hatvan közötti helyben maradó jobb és bal vágány átépítését is elvégezte a kivitelező.
Gödöllő állomáson is megkezdődtek az átépítési munkálatok. Az állomásnál létesítendő Köztársaság úti felüljáró építési munkáihoz kapcsolódóan elkészült az ideiglenes terelő út, amelyet 2018. július elején átadtak a forgalomnak és a felüljáró üzembehelyezéséig, várhatóan 2019. végéig üzemel. A Köztársaság úti felüljáró építése jelenleg is folyamatban van.
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.