Újra járnak a vonatok a Mezőzombor – Sátoraljaújhely vasútvonalon
A beruházás keretében teljes egészében megújult a vasúti pálya Sátoraljaújhely és Sárospatak között. Ennek köszönhetően december 9-én a teljes Mezőzombor -Sátoraljaújhely vonalon megindult a vonatközlekedés.
A 80-as vasútvonal fejlesztése 2017 nyarán indult el, és várhatóan jövő nyáron fog befejeződni, a munkálatok jó ütemben haladnak. A Mezőzombor – Sárospatak szakaszon, valamint Sátoraljaújhely állomáson a felsővezetékhálózat már teljesen elkészült, csak a beszabályozási munkák vannak hátra.
Bodrogkeresztúr, Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak állomásokon a pályaépítési munkák befejeződtek, ennek keretében átalakították az állomások vágányhálózatát, megépültek az új magasperonok, elkészült a peronok burkolata, mely megfelel a legkorszerűbb esélyegyenlőségi előírásoknak is.
A felvételi épületekben elkészültek a biztosítóberendezési és távközlési rendszerek elhelyezéséhez szükséges technológiai helyiségek. Jelenleg folyamatban van az új biztosítóberendezés telepítése az állomásokon, valamint a központi forgalomirányító rendszer (KÖFI) kialakítása Sátoraljaújhely állomáson. A távközlési hálózat, valamint az utastájékoztató rendszer kiépítése is a tervek szerint halad.
Sárospatak és Sátoraljaújhely között befejeződött a földmű- és pályaszint emelése, és a felújított vágány visszaépítése. A teljes 7,7 km hosszú nyíltvonali szakaszon kiépül a felsővezeték, a biztosítóberendezés és a távközlés is.
Vágányzárra és buszpótlásra legközelebb január közepén kell számítani, ennek pontos részleteiről azt megelőzően fogunk tájékoztatást nyújtani.
A teljes projekt keretében a 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépítjük a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Az utaskomfort emelése érdekében korszerűsítjük az állomásokat és megállóhelyeket, a térvilágítást, korszerű utastájékoztató és biztosító berendezéseket telepítünk. Az állomásokon magas peronokat emelünk, valamint új villamos váltófűtő berendezéseket építünk.
Az átadást követően a vonalszakaszon visszaállításra kerül a kiépítési pályasebesség az állandó és ideiglenes lassújelek megszüntetésével.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.