Teljes vágányzár mellett folynak a fejlesztési munkálatok a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalon

Ütemtervnek megfelelően halad a 80-as vasútvonal fejlesztése. A kivitelezés tavaly nyáron indult el, és várhatóan 2019 júniusáig tart. A jelenleg zajló munkálatok miatt áprilisban Szerencs és Sátoraljaújhely között, április 21-től decemberig pedig Sárospatak és Sátoraljaújhely között vonatpótló autóbuszok közlekednek a vonalon, Bodrogkeresztúron pedig forgalmi rend változás lesz.

A kivitelezéshez kapcsolódó teljes vágányzár esedékes Szerencs-Sátoraljaújhely állomások között 2018. április 3-tól 2018. április 20-ig, míg a Sárospatak-Sátoraljaújhely állomások közti árvizes nyíltvonali szakasz felújítása miatt 2018. április 21-tól december 9-ig Sárospatak – Sátoraljaújhely állomások között. A zavartatás miatt a pótlóbuszok 2018. április 3. – április 20. között Szerencs-Sátoraljaújhely között, 2018. április 21-tól december 9-ig Sárospatak állomástól Sátoraljaújhely állomásig közlekednek. 2018. április 21-től május 31-ig tartó időszakban az utolsó vonatpár helyett a teljes Szerencs-Sátoraljaújhely szakaszon pótlóbusz közlekedik a hirdetményekben közölt menetrend szerint.

Kérjük, hogy utazás előtt a vágányzárakról és a pontos menetrendről tájékozódjanak az ELVIRA menetrendi keresőben, a MÁV-csoport honlapján a vágányzári hírekben, az állomási hirdetményekből, vagy a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál.

A 2018 áprilisában kezdődő vágányzár ideje alatt Bodrogkeresztúr állomáson a korábban megkezdett állomási útátjáró átépítések is befejeződnek. Ehhez igazodva a következő lezárások várhatók:

Bodrogkeresztúr állomás végpont oldali útátjárója (Sátoraljaújhely irányában), Arany János utca, lezárás tervezett időtartama: 2018.04.03. 10:00 óra – 2018.04.10. 16:00 óra

Bodrogkeresztúr állomás kezdőpont oldali útátjárója (Miskolc irányában), Kisfaludi utca, 3838 sz. összekötő út, lezárás tervezett időtartama: 2018.04.11. 10:00 óra – 2018.04.22. 16:00 óra

A közúti és gyalogos átjárók lezárása alatt a kijelölt terelő útvonalakon, a többi átjárót használva tudnak az erre utazók közlekedni. A terelések idején a kihelyezett KRESZ táblák segítenek az eligazodásban.

A kivitelezés jelenlegi állása szerint Sátoraljaújhely állomáson és az Olaszliszka-Tolcsva – Sárospatak állomásközben a felsővezetékhálózat teljesen elkészült. A felsővezetéképítéshez szükséges oszlopok a Mezőzombor – Bodrogkeresztúr és Bodrogkeresztúr – Olaszliszka-Tolcsva szakaszokon felállításra kerültek. Jelenleg Bodrogkeresztúr állomáson folynak a felsővezetéki oszlopállítási munkák.

2017-ben Bodrogkeresztúr és Sárospatak állomáson a pályaépítési munkák megkezdődtek, melyek az idei év első felében tervezetten befejeződnek. Olaszliszka-Tolcsva állomás pályarendszerének átépítése 2018 februárjában megkezdődött, a kivitelezés jelenleg is ütemterv szerint folyik, várhatóan 2018 júniusára teljesen befejeződik.

A teljes projekt keretében a 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépítjük a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Az utaskomfort emelése érdekében korszerűsítjük az állomásokat és megállóhelyeket, a térvilágítást, korszerű utastájékoztató berendezéseket telepítünk, az állomásokon magas peronokat emelünk, új villamos váltófűtő berendezéseket építünk az állomásokon, valamint új D-55 típusú biztosítóberendezéseket telepítünk.

Sárospatak – Sátoraljaújhely állomásközben 4 km hosszon az árvízvédelmi feladatot is ellátó földmű- és pályaszint egy méteres megemelését is elvégezzük, csökkentve a Bodrog folyó áradása által okozott vonatforgalom szüneteltetés kockázatát. A fejlesztést követően a vonalszakaszon visszaállításra kerül a kiépítési pályasebesség az állandó és ideiglenes lassújelek megszüntetésével.

A beruházás a tervek szerint 2019 nyarán fejeződik be. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

2018. március