Új különszintű csomópont épül az M7 – 710. sz. főút csatlakozásánál
A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki az M7 autópályán új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével. Az alapkőletételi ünnepségen Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye fejlesztési biztosa, Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója mondott beszédet.
Az M7-es autópálya ezen szakaszán a nyári csúcsidőszakokban jelentősen feltorlódik a forgalom, mivel a Balaton északi partjára tartó forgalom itt jön le az autópályáról és a megy rá a 71. sz. főútra. A fejlesztésnek köszönhetően a forgalom a nagy kapacitású 710. sz. főútra tud közvetlenül felhajtani, és a torlódás várhatóan kisebb lesz.
A beruházás keretében az új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki új gyűjtő-elosztó sávokkal, a meglévő 710. sz. főút bekötésével. A csomópont a későbbi M8 autópálya csomópontja is lehet majd, a jelenlegi kialakítás során megépítendő ágak most a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban.
A gyűjtő-elosztó pálya 2060 m hosszban épül ki az M7 autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 m hosszban, valamint 1973 m hosszban épülnek meg csomóponti ágak. A 710. sz. főút 2,2 km hosszban kerül kiépítésre 2×1 sávban 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710. sz. főút keresztezi a 7205 jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épül majd ki a 7205 j. út korrekciójával. A 7205 jelű út korrekciója 700 m hosszban kerül kiépítésre 7,50 m burkolatszélességgel és 11,00 m koronaszélességgel. 3,7 km hosszúságban szervizutak kerülnek megvalósítása a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt. A tervezett körforgalomnál fog megvalósulni a Budapest-Balaton kerékpárút kölönszintű átvezetése.
Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „Köszönetet szeretnék mondani, amiért a kormány támogatta ezt a beruházást. Az egyik legfontosabb közösségi érték a biztonság, ennek eleme a közlekedésbiztonság is, és ezt szolgálja majd ez a mai alapkőletétel, várhatóan kevesebb baleset lesz az új csomópontnak köszönhetően. Mindemelett gyorsabb lesz közlekedés Budapest és a Balaton északi partja között, ami turisztikai szempontból is jelentős a térség számára.”
Dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye fejlesztési biztosa kiemelte: „Az elmúlt 3,5 évben Veszprém megyében 80 km alsóbb rendű út épült kb. 10 milliárd forint értékben. Jelenleg is több nagyobb beruházás zajlik a térségben, például ez a mai alapkőletéttel megkezdődő M7-710 csomópont megvalósítása, márciusban átadjuk a Várpalota elkerülőt, és elindul a 83. sz. főút Győr-Pápa közötti szakasza, amelynek egy kis része belelóg Veszprém megyébe. Ezeknek a fejlesztéseknek a hatását a hétköznapjaikban is értékelik az itt élők.”
Takács Szabolcs, Veszprém megye kormánymegbízottja hozzátette: „A Veszprém Megyei Kormányhivatal 2015 óta foglalkozik ennek a projektnek az előkészítésével. Kiemelkedő volt az együttműködés a NIF Zrt. és a megyei kormányhivatal között, minden engedély határidőre kiadásra került. Ennek a beruházásnak köszönhetően új és jobb minőségű út jön létre, ami gyorsabb és biztonságosabb közlekedési lehetőséget teremt.”
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta: „A fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Kft. valósítja meg nettó 7,325 milliárd forintból, a beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg, és várhatóan 2019 őszén befejeződik be.”
A beruházásról további képek a projektlapoknál a galériákban érhetőek el, az M7 – 710 sz. főút csomópont, 710 sz. főúti bekötéssel projektet érintően az alábbi linken:
M7 – 710 sz. főút csomópont, 710 sz. főúti bekötéssel projekt megvalósítása