Teljes vágányzár mellett folytatódnak a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal korszerűsítési munkálatai

Megkezdődnek a jelentősebb munkálatok Kelenföld–Érd felső állomások közötti nyíltvonali szakaszon, valamint a közbenső állomások, Háros, Nagytétény-Diósd átépítése is elindul. Február 26-tól menetrendváltozásra, valamint vonatpótlásra kell készülni a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs és a csatlakozó vasútvonalakon.

A következő hetekben megkezdődik a megállóhelyeken az új magasperonok és perontetők építése. Budapest Vágóhíd utcánál elbontják a vasúti hidat, helyére új híd épül, továbbá kiszélesítik a Vágóhíd utcát. Megindulnak a Budapest Növény utcai csomópont és az Érdligeti vasúti híd átépítési munkái is. Háros és Nagytétény-Diósd állomásokon új peronaluljárók épülnek liftekkel, illetve teljes mértékben megújuló vágányhálózattal, az új elektronikus biztosítóberendezésnek helyet adó épületekkel. Érd felvételi épület felújítási és átalakítási munkái folytatódnak.

A február 26-tól életbe lépő menetrend-módosítások június 15-ig, a nyári menetrendig érvényesek, de a munkafázisokhoz igazodva további változások is lesznek a felújítás befejezéséig. További részleteket a MÁV-csoport honlapján olvashat:

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/modositott-menetrend-potlobuszok-pecsi-fovonalon-es-csatlakozo-vonalakon

Kérjük, hogy utazás előtt a vágányzárakról és a pontos menetrendről tájékozódjanak az ELVIRA menetrendi keresőben, a MÁV-csoport honlapján a vágányzári hírekben, az állomási hirdetményekből, vagy a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál.

A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg, a munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak. Budafok megállóhelyen december közepén mindkét vágány átépítése befejeződött, a kiszélesített középső peronon már állnak az új perontetők.  Az épületek felöli új peronon hamarosan megkezdődnek a perontető építési munkálatok. Érd állomás, továbbá Érd elágazás–Százhalombatta vonalszakasz mindkét vágányának átépítése befejeződött 2017 decemberében.

A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. Kelenföld–Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon, az új ETCS 2 kiépítése után tovább javul a forgalombiztonság.

A projekt eredménye versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást Százhalombatta, Dunaújváros, Ercsi, Iváncsa, Beloiannisz és Pusztaszabolcs térségében is, a vasút felújítása után az egyéni közlekedésnél is gyorsabb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedőnek. A fejlesztés eredményeképpen Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár és Budapest–Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatnak az utasok.

A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 KONZORCIUM, a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítéséhez és ETCS 2 kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatokat a Siemens KLBA Konzorcium végzi. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával  a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.

 

A beruházásról további képek a projektlapoknál a galériákban érhetőek el, a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal korszerűsítési munkálatait érintően az alábbi linken:

Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése

2018. február