Átadták az M85 Csorna elkerülő II. ütemét
A vállalt határidő előtt négy hónappal elkészült az M85 Csorna elkerülő második üteme. Az új útszakaszt Áder János köztársasági elnök, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója adta át 2017. december 15-én.
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt beruházásban elkészült Csorna elkerülő út I. szakasza már 2015 ősze óta használatban van. Az első ütem átadásával az észak-déli átmenő forgalomtól mentesült a település. A második, záró ütem befejezésével már a Győr-Sopron irányú forgalom is elkerüli Csornát és Farádot is. A fejlesztés további eredménye, hogy biztonságosabban és gyorsabban lehet Budapestről eljutni Sopron városába.
A Csorna elkerülő II. ütemében 4,45 km hosszú, 2×2 forgalmi sávos új nyomvonalú elkerülő autóút valósult meg. A projekt keretében további 1,6 km hosszú 2×1 sávos út épült, mely biztosítja az összeköttetést a 85. sz. főútra is. A két út találkozásánál Jobaháza és Farád között különszintű csomópont létesült. Az új elkerülő szakasz külön szinten keresztezi a 86. sz. főutat, a Szombathely – Hegyeshalom és Győr – Sopron vasútvonalakat is. A beruházás során 1,2 km kerékpárút épült a Farád és Jobaháza közötti külterületi szakaszon, hogy a megvalósuló különszintű csomópont térségében biztonságosan közlekedhessenek a biciklisek. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítettek.
Homolya Róbert, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Az M85 minden szakasza és települési elkerülői Győrtől Csornáig 2010 után készült el összesen több mint 42 kilométeren. A közúthálózat fejlesztése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet. A kormány uniós és hazai források felhasználásával beköti a gyorsforgalmi hálózatba a megyei jogú városokat, köztük Sopront is, és az országhatárig vezeti a sztrádákat, így lesz ez az M85 esetében is. Az autóút folytatásának kivitelezése a jövő év első hónapjaiban megkezdődhet.”
Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője kiemelte: „Közel 20 éve várt fejlesztésnek értünk a végére. 2013-ban kezdődött, ma befejeződött a Csornai elkerülő megépítése, amely szükségességét igazolja a korábban Csornán áthaladó napi 30.000 jármű. 2013 óta 80 km gyorsforgalmi utat építettünk Győr-Moson-Sopron megyében, a következő években további 220 km-t fogunk.”
Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója ismertette a beruházás műszaki paraméterit: „A térségben a beruházások tovább haladnak. A héten megkötöttük a kivitelezői szerződéseket az M85 Csorna elkerülő II. ütem – Sopron kelet- Fertőrákos közötti szakaszra. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út 58 km hosszú szakaszának építését négy szakaszon kezdik majd el a nyertes kivitelezők.”
Az M85 Csorna elkerülő II. ütem fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést a STRABAG Építő Kft.; BELFRY PE Kft. konzorciuma valósította meg nettó 13,85 milliárd forint.
A beruházásról további képek a projektlapoknál a galériákban érhetőek el, az M85 Csorna elkerülő II. ütemét érintően az alábbi linken:
Sopron megközelítése, M85 autóút Csorna elkerülő (II. ütem) megvalósítása