MEGKEZDŐDÖTT A GYŐRI MOSONI-DUNA HÍD BETOLÁSA
Mérföldkőhöz érkezett a Győr keleti elkerülő megvalósítása. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 km hosszú útszakaszon. A projekt keretén belül egy 395 méteres híd épül a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.
A 813. sz. főút III. ütem keretében megvalósuló Mosoni-Duna műtárgy, 180 méter hosszú mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd lesz.
A kivitelező 2017. október második hetében megkezdte a kész szerkezet vízszintes irányú mozgatását, tolását, hogy az a végleges pozíciójába kerüljön.
A szerkezet tolása a szerelőtéren kialakított 6 db szerelőtéri csúszkán, valamint a 4 db segédjármon és a 3-as támaszon kialakított csúszkákon történik. A szerelőtéren a szerkezetet 6 db csúszka támasztja alá, ami a sínekből kiépített toló pályán mozog. A mozgatás 4 db 100 tonnás toló hidraulikával történik. A betolás a függesztő kábelek elhelyezésével együtt 59 fázisból tevődik össze. A vízszintes mozgatás 52 egységből áll, egy tolási egységhez 3,6 m vízszintes irányú mozgás tartozik. A szerkezetet mindig a végleges pozíciójában kell tartani, ezért a csúszkáknál a magasságot folyamatosan állítani kell. A hidat csak 36 km/h alatti szélsebesség esetén szabad mozgatni. A betolás várhatóan 15-20 napig tart majd.
A kivitelező párhuzamosan végzi útépítési feladatait is. A 14. sz. főút – 1301 j. út közötti főpálya szakaszon elkészült az aszfaltozás, és megkezdődtek a befejező munkálatok: a humuszolás, padkázás és a forgalomtechnika kialakítása.
A projekt a tervezett ütemezésnek megfelelően halad, befejezése 2018 II. félévére várható.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával. A Győr elkerülő harmadik szakasz kivitelezését az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi, a kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.