ELKEZDŐDÖTT GYŐRBEN AZ M1 AUTÓPÁLYA ÉS A 83. SZ- FŐÚT CSOMÓPONTJÁNAK ÁTÉPÍTÉSE
Ünnepélyes keretek között letették a 83. sz. főút Győr bevezető és Pápa – Győr közötti szakaszainak alapkövét. Az M1 autópálya és a 83. sz. főút csomópontjának átépítése után az érintett szakaszon gyorsabb lesz az áthaladás, biztonságosabbá válik az autópályára való fel- és lehajtás, valamint a bevezető szakasz közlekedése is.
Jövő év nyarára átépül Győr egyik leginkább balesetveszélyes csomópontja. A fejlesztés során 1 kilométer hosszon a meglévő 2X1 sávos útból 2X2 sávos út készül fizikai elválasztással. Az M1 autópálya és a 83 sz. főút keresztezésénél és a Mérföldkő utcánál található csomópontokat turbó körforgalomú csomóponttá építik át. Az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épül ki Pápa felé. Az M1 autópálya hídja alatt a 83-as utat a kapacitás növelés érdekében 2×2 sávra szélesítik ki. A szakaszon modern LED-es közvilágítás létesül, a turbó körforgalmak közepére fénytornyokat telepítenek.
A munkák 2017 augusztusában megkezdődtek. A szeptemberben kiépített forgalomkorlátozással a bontási, régészeti feltárások, kerítés építés, töltés építés, a híd támfalat védő szegély építése és a körforgalmak útpálya betonozási munkái is elindultak.
A további előrehaladás érdekében az M1 autópálya csomópont térségében a 83-as főút teljes elterelésére van szükség. Ezért 2017. október 25-től a 83-as út teljes forgalmát a Királyszék útra terelik el.
Az M1 autópálya csomópontjában a körforgalmak 2017 karácsonyára elkészülnek, hogy a közlekedők az átépített autópálya csomópontokat mielőbb használni tudják. 2018 márciusában kezdődik meg a harmadik körforgalom kiépítése és a közvilágítás átépítése a szakaszon.
A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai és uniós forrásból valósul meg. A kivitelezési munkákat a Strabag Építő Kft. végzi nettó 1,4 milliárd forint értékben.
A 83. sz. főút Pápa- Győr közötti, 36 kilométeres szakasza, 2X2 sávos főúti kialakítással épül. A környezetvédelmi engedély rendelkezésre áll, az engedélyezési eljárás várhatóan 2017 november végén lezárul. A munkák az ütemezés szerint 2019 I. negyedévében indulhatnak el.
Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye 4. sz. választókerületének országgyűlési képviselője beszédében kiemelte: A 83. sz. főút Győr- Pápa közötti szakaszának felújítása régóta húzódik. Először egy 11 tonnás burkolatmegerősítés szerepelt a tervek között, aztán jött a 2X2 sávos bővítés ötlete. A megépülő út összekötő kapocs lesz a reptér, a 83. sz. főút melletti településen élők és Győr között.
Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár, Győr-Moson-Sopron megye 2. sz. választókerületének országgyűlési képviselője kiemelte: A győri gazdasági térség az utóbbi években folyamatosan erősödik. Az útberuházások ennek a mérföldkövei. A kormány ígéretei lépésről lépésre megvalósulnak, így várhatóan 2019. I. negyedévében elindulhat a Győr- Pápa szakasz kivitelezése is.
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta: A gazdasági fejlesztés ütemét nagymértékben befolyásoló infrastrukturális háttér Győr-Moson-Sopron megyében az országosnál magasabb színvonalú. Ehhez a jó minőségű utak szervesen hozzátartoznak. 2022 után a közlekedők gyorsabban és biztonságosabban használhatják a 83. sz. főút Győr és Pápa közötti szakaszát.
Gyopáros Alpár, Győr-Moson-Sopron megye 3. sz. választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: A téti járásban élő 14 ezer ember számára hatalmas jelentősége van a beruházásnak, hiszen gyorsabban juthatnak el a megyeszékhelyre. Tét, Győrszentmárton és Gyarmat lakosai pedig mentesülnek az átmenő forgalom terhe alól.
Simon Róbert Balázs, a megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár, Győr-Moson-Sopron megye 1. sz. választókerületének országgyűlési képviselője úgy látja: Az utóbbi években olyan mértékű beruházások valósultak meg a megyében, amelyek korábban nem történtek. Az útfejlesztések ennek részei és elengedhetetlenek ahhoz, hogy az emberek életkörülményei komfortosabbá váljanak.
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az aktuálisan folyó munkákkal kapcsolatban elmondta: A Metro áruház csomópontban a burkolat bontás véget ért, a Pápa felé kialakítandó direkt ág és a csomópont töltés építése befejeződött, a védőcsövek, vízelvezető csatorna csövek lefektetése megtörtént. Az elkorlátozott területeken elkészült a szegélyépítés, az útpálya betonozása megtörtént. Elindult az aszfaltozás. Az első réteg már fel is került a teljes szakaszra. Megkezdődtek az M1 autópálya város felőli csomópontjának földmunkái. Az autópálya híd alatti területén pedig elkészült a támfalvédő szegély.