Éjszakai munkavégzésre is számítani kell a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal kivitelezési munkálatai során
Ütemterv szerint halad a vasútvonal fejlesztése, melynek köszönhetően a 20,5 km-es Kelenföld-Százhalombatta közötti szakaszon, a megújult vasúti pályán 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok 2020 év végétől. Az új ETCS 2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Budafok megállóhelyen a jobb vágány mellett elkészült az új peron, melyet mától már igénybe vehet a forgalom. A következő hetekben pedig Érden, több helyszínen éjszakai is dolgoznak a kivitelezők.
Érd-elágazás – Százhalombatta vonalszakasz fejlesztéshez kapcsolódóan átépült Érd állomás bal oldali része, így ennek keretében megújultak a peronok, a vágányhálózat jelentős része, illetve a peronaluljárót hamarosan átadják a gyalogosforgalom részére. Az állomás jobb oldali része még építés alatt van, jelenleg a perontetőépítési és a vágányépítési munkák zajlanak, illetve a zajvédőfal kivitelezése is kezdetét veszi. Az állomás területén lévő hidak befejező munkái zajlanak, valamint az Érd és Százhalombatta közötti szakaszon az ároképítés is hamarosan befejeződik. A következő időszakban megvalósuló munkálatok célja, hogy idén december közepétől a vasúti közlekedésben résztvevők minél kisebb zavartatás mellett vehessék igénybe a megújult állomást, tavasszal pedig a befejező munkák is véget érnek.
Budafok megállóhelyen a jobb vágány befejezése után, megkezdődtek a bal vágány átépítési munkái is, mely december közepén ér véget, ezt követően már a végleges állapotot használhatja az utazóközönség.
A biztosítóberendezésnek helyet adó épületek átalakítási munkái is megkezdődtek a vonalszakasz állomásain.
Lakossági zavartatással járó munkavégzésre Érden kell számítani a közeljövőben:
A fejlesztés keretében megújul az Antal utca mellett folyó Bara-patak 40a vasútvonal alatti átvezetése. Ehhez kapcsolódóan csősajtolási munkákat végeznek az Aba utca mellett a MÁV Zrt. területén, a vágányok közelében. A munkálatokat az időjárás függvényében várhatóan 2017. október 24 – november 3. között folyamatosan végzik.
Felújítják a 30a és 40a vasútvonal keresztezésben lévő hídszerkezet is, az ehhez kapcsolódó szádolási munkák az időjárás függvényében, várhatóan 2017. október 24- 31., éjszakánként 0:30-3:00 óra között zajlanak a Rákóczi Ferenc utca mellett, a Lakókocsipark közelében, a MÁV Zrt. területén, a vágányok közelében.
A csősajtolási- és munkagödör lehatárolás bontási munkák éjszakai zajjal is járnak, ezért kérjük szíves megértésüket és türelmüket.
A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 KONZORCIUM (V-Híd Zrt., A-Híd Zrt.), a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítéséhez és ETCS 2 kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatokat a Siemens KLBA Konzorcium (Siemens Zrt., Siemens Aktiengesellschaft) végzi. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.