Szeptembertől újra járnak a vonatok a 40. számú vasútvonalon Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk állomások között
A Hídrekonstrukciós program I/1. ütem kivitelezése keretében átépült a rétszilasi Sárvíz-Nádor-csatornát keresztező vasúti híd, valamint a Kapos felett átvezető tolnanémedi és pincehelyi vasúti híd.
Az új, nagyobb teherbírású hidak ezentúl nem jelentenek szűk keresztmetszetet a vasúti áruszállítás számára, továbbá a 160 km/h vonali sebességre alkalmas új felépítmény is illeszkedik a távlati fejlesztési stratégiákhoz.
A kivitelezés ütemterv szerint halad, időben elkészültek a nyári időszakra tervezett feladatokkal. Az iskolaszünetben 2017. június 17-étől 2017. augusztus 31-éig tartó forgalomkorlátozás ideje alatt, igen feszes ütemezés mellett megvalósították a meglévő hidak elbontását, a hídfők megerősítését és az új hidak megépítését. Szeptemberre befejeződnek a vágányzár alatt végzendő munkálatok, a vonatok pedig már az újonnan elkészült hidakon közlekedhetnek.
Jó hír ez a Budapest – Dombóvár viszonylaton közlekedőknek, hiszen a pótlóbuszos közlekedés helyett ismét lehetővé válik a közvetlen vasúti elérés, továbbá a Balaton déli partján lakók is fellélegezhetnek, hiszen a nyáron ott felerősödött vasúti teherforgalom visszatérhet a 40. számú vasútvonalra.
A kivitelezést az A-Híd Zrt. végzi, a rétszilasi Sárvíz-Nádor-csatornát keresztező vasúti híd kivitelezésének nettó költsége 948,65 milló forint, a Kapos felett átvezető tolnanémedi híd rekonstrukció kivitelezésének nettó költsége 858,41 millió forint, a pincehelyi vasúti híd kivitelezésének nettó költsége 889,13 millió forint. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.