LÁTOGATÓKÖZPONTOT ADTAK ÁT A GYŐR KELETI ELKERÜLŐ ÚT ÉPÍTÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓAN
A Győrt keletről elkerülő út befejező, 5,2 km hosszú harmadik ütemében egy 395 méter hosszú híd épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván kertváros – Győr Bácsa között. A kivitelezési munkálatokról és a hídépítéshez kapcsolódó Látogatóközpontról Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa, Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője és Sitku László, a HÓDÚT Kft. hídépítési igazgatója számolt be.
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú új nyomvonalon a Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti ütemet 2016. december 22-e óta már használhatják a közlekedők.
Az épülő III. ütemben az 1. sz. főút és a 14. sz. főút közötti 5,2 km hosszú 2×1 sávos szakasz készül el. A fejlesztés részeként 3 körforgalmi csomópontot alakítunk ki a 14. sz. főút, az 1301. j. és az 1302. j. utakon.
Az elkerülő út biztosítja a gönyűi kikötő könnyebb elérését az M1 autópályától és közvetlen kapcsolatot teremt a gönyűi kikötő és a győri ipari park között. Az elkerülő III. ütemének 2018-as átadását követően az észak-dél irányú átmenő járműforgalom már lakott területeken kívül fog bonyolódni, csökkentve ezáltal a zaj és légszennyezést Győr városában.
Ebben az ütemben épül meg az új, 395 méter hosszú híd a Mosoni-Duna felett, amelynek 180 m hosszú meder hídja hazai viszonylatban a hatodik legnagyobb. A hídon a díszkivilágítás mellett kerékpárút is lesz.
A hídépítéshez kapcsolódó Látogatóközpontot Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa, Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője és Sitku László, a HÓDÚT Kft. hídépítési igazgatója adta át. A Látogatóközpontba szakemberek, egyetemista csoportok és egyéb érdeklődők jelentkezését is várják. Előzetes bejelentkezés után szakmai vezetéssel ismerkedhetnek meg a híd építésének technikájával és a beemelés módszerével. (Előzetes bejelentkezés a Látogatóközpont Mosoni-Duna híd facebbok oldalon.)
Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa azt hangsúlyozta: A térség legjelentősebb útberuházásáról van szó. A 14, 85 milliárdos fejlesztéshez hasonló nem történt Győr környékén az utóbbi években. A megépülő elkerülő legnagyobb jelentősége, hogy a belvárost terhelő járműforgalom már városon kívül fog bonyolódni, jelentősen csökkentve ezáltal a torlódásokat.
Kiss Boglárka, a NIF zrt. szóvivője a beszámolt az aktuális munkákról. A III. ütemben jelenleg humuszolás, töltésalapozás, töltésépítés, fagyvédő és javító réteg építés van folyamatban és megkezdődik a pályaszerkezet építése is. A Vízügyi kezelő útja feletti hídnál jelenleg szigetelési és szegély építési munkák zajlanak. A beruházás része a közművek cseréje is. A vízvezetékek és hírközlési vezetékek kiváltása folyamatban van.
Sitku László, a Hódút Zrt. hídépítési igazgatója kiemelte:
Az ártéri részénél jelenleg pilléroszlop valamint pályalemez építési munkák vannak folyamatban. A mederhídhoz a munkaterületre eddig a 11 sor acél hídelemből 6 sor érkezett meg teljesen a 7 sor szállítása pedig folyamatban van. A szerelőtéren zajlik az elemek összeszerelése és közben készülnek a segédjármok a híd betolásához.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával.
A harmadik Vámosszabadiig vezető szakasz kivitelezését az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi, a kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint.