Korszerűsítik a vontatási energiaellátást a magyar vasúti hálózaton

A beruházás célja a vasúti vontatási kapacitáshiány hosszú időtávra tervezett megszüntetése, az energiahatékonyság növelése új, nagyobb teljesítményű, korszerű transzformátorok beszerzésével.

A projekt keretén belül a szerencsi, az ebesi, a szabadbattyáni, a váci, az érdi, és az újszászi vontatási alállomások korszerűsítésére kerül sor.

Megtörténik a várható élettartamukat már jelentősen meghaladott berendezések és azok primer és szekunder bekötései, szerelvényei, kábelei, tartószerkezetei teljes rekonstrukciója.

A környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, zárt kőágyas, szénhidrogén leválasztókkal ellátott vasbeton transzformátoralapok kialakításával, megakadályozható az olajszennyezés talajba jutása.

Megvalósul a távvezérléshez szükséges hírközlő kapcsolatok korszerűsítése és bővítése, irányítástechnikai rendszer kiépítése a diagnosztika és az adatok utólagos elemzési lehetőségének kialakítása, amellyel az üzembiztonság növelhető.

A megfelelő feszültség minőség kialakítása az Európai Unió vasúti rendszerének „energia” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról szóló 1301/2014/EU rendelet, valamint azzal összhangban az MSZ EN 50163 „Vasúti alkalmazások – A vontatási rendszer tápfeszültségei” szabvány szerint történik.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg.

2017. június