Látványosan, ütemterv szerint zajlik a Győrt keletről elkerülő út befejező, harmadik szakaszának építése
A három építési ütemben megvalósuló, összesen 13,4 km hosszú új nyomvonalon Győrt keletről elkerülő út az M1 autópályát fogja összekötni a 14. sz. főúttal. Az elkerülő út M1 autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el, a Vonal út és az 1. sz. főút közötti ütemet december 22-e óta már használhatják a közlekedők. A kivitelezési munkálatokról Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa és Karcagi Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be.
A befejező, 5,2 km hosszú harmadik ütemben új, 395 méter hosszú híd épül a Mosoni-Duna felett, Győrszentiván kertváros – Győr Bácsa között. A hídon a díszkivilágítás mellett kerékpárút is épül. A fejlesztés részeként 3 körforgalmi csomópontot alakítunk ki a 14. sz. főút, az 1301. j. és az 1302. j. utakon.
Simon Róbert Balázs, a térség országgyűlési képviselője és Győr-Moson-Sopron megye fejlesztési biztosa elmondta: „Az elmúlt két évtized legjelentősebb állami közútberuházása a Győrt keletről elkerülő út építése választókörzetemben. Örömteli, hogy jelenleg már a befejező ütem építése zajlik és az elkerülő út 2018-as átadását követően a belvárost terhelő járműforgalom már városon kívül fog bonyolódni, jelentősen csökkentve ezáltal a torlódásokat.”
Karcagi Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a folyamatban lévő munkálatokról elmondta: „A Mosoni-Duna felett épülő hídnál a szerelőtér gerendarácsának, valamint a szerelőtér berendezéseinek építését. A kivitelező a segédjárom, a cölöpösszefogók, az oszlopok, valamint a fejgerendák összeszerelését végzi. A Bácsai csatorna feletti hídnál jelenleg a pályalemez kialakítása folyik. Az útszakaszon humuszolás, töltésalapozás, töltésépítés zajlik. A kivitelezést az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi nettó 14,85 milliárd forint értékben.”
Az elkerülő út biztosítja a gönyűi kikötő könnyebb elérését az M1 autópályától és közvetlen kapcsolatot teremt a gönyűi kikötő és a győri ipari park között. Az elkerülő III. ütemének 2018-as átadását követően az észak-dél irányú átmenő járműforgalom már lakott területeken kívül fog bonyolódni, csökkentve ezáltal a zaj és légszennyezést Győr városában.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával.