Éjszakai vonatpótlás lesz a Kelenföld-Százhalombatta vonalon Érd felső és Érd között
Kelenföld – Százhalombatta között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. A vonalszakasz vasúti forgalmának minél kisebb zavartatása érdekében éjszakai munkavégzést végeznek, amely kis mértékben március 31-április 5. között az éjszakai vonatforgalmat is érinti Érd felső és Érd állomások esetében.
Érd állomáson már részleges vágánybontást is végeztek. A munkavégzés éjszakai vágányzár ideje alatt folyik. Érd állomásnál 2 több, mint 20 méter hosszú, 8 tonnát meghaladó súlyú horganyzott kivitelű portálgerendát beemeltek. Ezen gerenda szolgálja a három vágány fölötti hosszlánc elhelyezését és rögzítését. Zajlik a felsővezeték elhúzás, a vágány és zúzottkő bontás, alaptestek és hídszerkezetek bedaruzása, zúzottkő beépítés és vágányépítés, vágányszabályozás. Április közepén várható nappali vágányzári munkák keretében Érd állomás teljes vágányhálózatának átépítése, a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett.
A vonatok menetrendje 2017. március 31 – április 5. között módosul, illetve néhány késő esti vonat helyett Érd felső és Érd állomások között pótlóbuszok szállítják az utasokat. Bővebb információ a MÁV Zrt. honlapján található:
https://www.mavcsoport.hu/mavinform/ideiglenes-valtozasok-pusztaszabolcsi-vonalon
A fejlesztés keretében az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül. A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falak létesülnek, a pálya két oldalán 13 km hosszan. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyak átépülnek, valamint a szintbeni útátjárók korszerűsödnek. Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítunk ki.
A kivitelezés várhatóan 2020 nyarán befejeződik. A kivitelezés nettó költsége 51,3 milliárd forint, a kivitelező a Kitérő 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt.).
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.