Éjszakai munkavégzéssel kezdődött a korszerűsítés a Kelenföld-Százhalombatta vonalon
Kelenföld – Százhalombatta között 20,5 km hosszon megtörténik a vasúti pálya teljes átépítése. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.
Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítunk ki. A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falak létesülnek, a pálya két oldalán 13 km hosszan. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyak átépülnek, valamint a szintbeni útátjárók korszerűsödnek.
Jelenleg munkaterület előkészítő munkák folynak többek között bozót-és cserjeirtás, felvonulási útvonalak kijelölése, geodéziai munkák, illetve a felsővezetéki oszlop alaptestek betonozása, az oszlopok állítása, szerelése folyik Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között. Érd állomáson már részleges vágánybontást is végeztek. A munkavégzés éjszakai vágányzár ideje alatt folyik. Érd állomásnál a héten 2 több, mint 20 méter hosszú, 8 tonnát meghaladó súlyú horganyzott kivitelű portálgerendát emeltek be. Ezen gerenda szolgálja a három vágány fölötti hosszlánc elhelyezését és rögzítését. Április közepén várható nappali vágányzári munkák keretében Érd állomás teljes vágányhálózatának átépítése, a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett.
A tervek szerint Budafok megállóhelyen 2017 áprilisban kezdődik a munkavégzés a régi felvételi épület bontásával. Ezt követően a felsővezetéki rendszer, majd a megállóhely vágányainak és a peronoknak az átépítése következik a vonatforgalom fenntartása mellett. A budafoki vágányépítési munkák 2017 decemberében fejeződnek be.
A kivitelezés várhatóan 2020 nyarán befejeződik. A kivitelezés nettó költsége 51,3 milliárd forint, a kivitelező a Kitérő 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt.).
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.